ביום שישי האחרון, מעט אחרי השעה 16:00, החל מבצע "עלות השחר" שכלל חיסול של ראשי הזרוע הצבאית של הגי'האד האיסלמי, והמשיך בירי רקטות וטילים לעבר שטח ישראל. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הורה לפתוח את המקלטים הציבוריים, והיום (ראשון) החזרה לשגרה עוד נראית רחוקה.
2 צפייה בגלריה
מבצע עלות השחר
מבצע עלות השחר
מבצע עלות השחר
(צילום: שאול גולן)
הלילה (בין שבת לראשון) הסתיימה הערכת מצב שבה השתתפו ראש העירייה, ומפקד פיקוד העורף רפי מילוא, יחד עם נציגי כוחות הביטחון וגורמי מקצוע בעירייה. גורמי הביטחון הציגו את היערכותם לימים הקרובים, כאשר הם ימשיכו לפעול במתכונת חירום מוגברת, העירייה הודיעה כי היא ערוכה גם למעבר למתכונת חירום מלאה.

2 צפייה בגלריה
פתיחת המקלטים הערב בבאר שבע
פתיחת המקלטים הערב בבאר שבע
פתיחת המקלטים בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:
עוד הוחלט כי בעקבות מבצע 'עלות השחר' מבוטלים כל האירועים והפעילויות בבאר שבע ובכלל זה מערכת החינוך המיוחד, מעונות יום, קייטנות וחוגים. על פי הנחיות פיקוד העורף אירועים והתכנסויות בשטח פתוח מאושרים עד 10 אנשים ובמבנים סגורים עד 100 אנשים, כאשר בקרבת מקום ישנם מרחבים מוגנים.
למרות פתיחת המקלטים הציבוריים, תושבים בשכונות הוותיקות מתלוננים כי חלקם אינם תקינים ומבקשים להציב מיגוניות במקומות שהמקלטים לא כשירים. "מדובר בחיי אדם, המקלט מלא בכל מיני ציוד וממש מסריח", סיפר ל"מיינט באר שבע והנגב", תושב שכונה ג'.
תגובת עיריית באר שבע: בניגוד גמור לטענות לגבי מקלט ג/28 שברחוב הלפרין. מבדיקה שערך מנהל מחלקת המקלטים וצוותו נמצא, מקלט זה כמו כלל המקלטים ברחבי העיר כשרים לאיכלוס, מחוברים למים וחשמל.
לעדכונים - חדשות באר שבע