הבשלת פרויקטים בסדרי גודל לאומיים בשנתיים הקרובות, נוטעים תקוות רבות בבירת הנגב להגדלת כמות האוכלוסייה וחיזוקה באנשים איכותיים. בעירייה מאמינים שהגעתם של אלפי תושבים חדשים בעוד שנתיים, על רקע מעבר צה"ל דרומה, תביא להגדלת התקציבים הממשלתיים לפיתוח תשתיות, חינוך, תעסוקה ותרבות הפנאי.
2 צפייה בגלריה
העבודות להקמת קריית התקשוב בשכונת רמות
העבודות להקמת קריית התקשוב בשכונת רמות
העבודות להקמת קריית התקשוב בשכונת רמות
(צילום: הרצל יוסף)

ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', הביע אופטימיות בישיבת ועדת הכספים שדנה באישור תקציב העירייה, כי מעבר צה"ל דרומה ביחד עם עוד מספר פרויקטים מחוללי שינוי, יגרמו לחיזוקה של העיר כמטרופולין מרכזי.
מדובר בקריית המודיעין שמוקמת בסמוך לצומת שוקת. על פי התכנון, משנת 2026 יעברו אליה מרבית יחידות המודיעין ו־12 אלף משרתים, מתוכם כ־5,000 משרתי קבע.
בנוסף, מדובר גם בקריית התקשוב בשכונת רמות, בה צפויים לשרת כ־7,000 חיילים ואנשי קבע, כאשר האכלוס צפוי להתחיל בסוף השנה הנוכחית.
פרויקטים נוספים שמזכירים בעירייה כמחוללי שינוי: הקמת בית חולים נוסף שלצידו קריית הביוטק, בית החולים "אסותא" הממוקם בשדרות רוטשילד בעיר, הקמת המרכז הלוגיסטי הגדול בארץ ופארק התיירות שיהיה לצד שדה תימן, שעשוי לאפשר בעתיד הקמת מנחת תעופה בסמוך אליו.

2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'
(הרצל יוסף)

"אנחנו בראשית שנת 2026, בעזרת השם", אומר דנילוביץ', "הולכים לקלוט סדר גודל של יישוב כמו ירוחם לתוך העיר באר־שבע". ההערכה היא כי רבים מהמשרתים ייקלטו בשכונת רמות.

קראו גם:

גם אם מרבית האוכלוסייה החדשה שתעבור לנגב, לא תיקלט בבאר־שבע, אלא תעדיף להתמקם ביישובי הלוויין או להישאר במרכז הארץ, בעירייה סבורים כי את מירב השירותים יקבלו אותם משרתים בבירת הנגב. "העיר המרכזית שתהיה להם זאת באר־שבע. חלקם אנשים צעירים שהיומיום שלהם יהיה בעיר שתספק להם ולבני הזוג שלהם תעסוקה ומוקדי תרבות פנאי. זה מה שמבטא את באר־שבע כמטרופולין שהוא עוגן חזק ומרכזי", הוסיף דנילוביץ'.