טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל התקיים היום (ב') בבית העלמין הצבאי באופקים בהשתתפות מאות בני אדם, ביניהם משפחות של חטופים מהעיר שאיבדה עשרות מתושביה באירועי 7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
השר בצלאל סמוטריץ' בטקס באופקים
השר בצלאל סמוטריץ' בטקס באופקים
השר בצלאל סמוטריץ' בטקס באופקים
(צילום: הרצל יוסף)

בכניסה לבית העלמין פנו משפחות החטופים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהגיע כנציג הממשלה, וקראו לו לעשות הכל כדי שהחטופים והחטופות ישוחררו וישבו הביתה: "זו חובה מוסרית", אמרו לו נציגי המשפחות.

2 צפייה בגלריה
השר בצלאל סמוטריץ' בטקס באופקים
השר בצלאל סמוטריץ' בטקס באופקים
השר סמוטריץ' בטקס באופקים
(צילום: הרצל יוסף)

בנאומו של השר סמוטריץ', הוא דיבר על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ועל תוצאותיה הקשות. "הנהגת המדינה נכשלה במשימה על הגנת אזרחי ישראל", אמר, ואף הודה באופן פומבי באחריותו לכך: "אני, כחבר הממשלה, לוקח אחריות על מה שהיה ומה שיהיה".
במקביל, בטקסט שהיה בבית העלמין הצבאי בבאר-שבע, ייצג את הממשלה שר הרווחה והביטחון הסוציאלי יעקב מרגי, שדיבר על זכר הנופלים שהגנו על המדינה ואזרחיה.
השר מרגי נשא תפילה להחלמת הפצועים, וקרא "שיקירינו החטופים ישובו במהרה". כשלושת אלפים בני אדם השתתפו בטקס בבית העלמין בבאר-שבע ובהם נציגי ציבור, ארגונים ומוסדות שהגיעו מכל ישובי וערי הנגב.

קראו גם:

בטקס שהתקיים בנתיבות אמר שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "בימים אלו, בהם עם ישראל נלחם מלחמת קיום נגד אויבים אכזרים המבקשים להשמידו, עלינו לזכור את ערכי הצדק והמוסר ההיסטוריים, בשמם אנחנו נלחמים על ארץ נחלת אבותינו. הם באים אלינו בחרב בחנית ובכידון ואנחנו באים אליהם בשם ה׳ צבאות אלוהי מערכות ישראל. זהו הזיכרון של עמנו, ששב למולדתו אחרי אלפי שנים, וזוהי מורשתם של הנופלים.
"דתיים וחילוניים, יהודים ושאינם, אנשי העיר ובני הכפר, הפסיפס שמרכיב את החברה הישראלית, נלחמים כתף אל כתף ומחרפים את נפשם בקרב על מולדתנו. כי כשאנחנו מאוחדים, מי יכול לנו?"