מצוקת החניה גוברת: ישנם לא מעט אזורים בבאר שבע שבהם קיימת מצוקת חניה שרק עולה ועולה, אבל ישנם כמה כאלה שבהם אם תנסו לעבור על החוק, הסיכויים שלכם לקבל דוח גבוהים במיוחד.
3 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
דוח חניה
(צילום: רועי אלמן)

"עצרתי פה רק לכמה דקות". התירוץ הזה ורבים אחרים כמוהו לא יעזרו לכם מול פקחי החנייה של עיריית באר שבע, בעיקר בכמה אזורים שבהם הלחץ רב והחניות מועטות. הפקחים יודעים זאת ומרבים להסתובב בהם, כי קל הרבה יותר "לצוד" שם נהגים שעוברים על החוק, אפילו אם "רק לכמה דקות".
לפני שנדבר על האזורים האלה, הנה כמה שיעלה לכם לחנות כחוק בכחול לבן: בבאר-שבע ניתנת האפשרות לחנות עד שלוש שעות רצופות על פי תעריפי החניה הבאים: מחיר שעת חניה מוסדרת 6.4 שקלים, ולמחזיקי תעודת תושב 4.8 שקלים. כלומר עבור שלוש שעות חניה תשלמו 19.20 שקלים, או למחזיק תעודת תושב 14.40 שקלים.
ועכשיו לעלות של הקנסות שתשלמו אם תתעלמו מכך: 100 שקלים על חנייה בכחול לבן, 250 שקלים בחניה באדום לבן ולא פחות מ-1,000 שקלים על עמידה לא חוקית בחניה לנכים.

3 צפייה בגלריה
חנייה השמורה לנכים בבאר שבע
חנייה השמורה לנכים בבאר שבע
חנייה השמורה לנכים בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

ורצוי שתדעו: פעילות עבירות התעבורה בתחום החניה נאכפת במהלך כל שעות היממה. אבל ישנם כמובן מקומות שהסיכויים שתפגשו פקחים הם גבוהים במיוחד כך גם הסיכוי לקבל קנס.

סיכוי גבוה לקנס


הנה הרשימה של האזורים שבהם הסיכוי שלכם "לחטוף" גבוה במיוחד:
  • שכונת מרכז אזרחי שבתחומה קריית הממשלה, התחנה המרכזית ומתחם בית מלון לאונרדו.
  • מתחם המשכן לאמנויות הבמה, לשם מגיעים מבקרים רבים.
  • אזורים נוספים שבהם יש צפיפות וקשה למצוא חניות: חניון מרכז המורים, חניון בית העירייה ,חניון התקווה, חניון העצמאות וחניון השוק העירוני.

3 צפייה בגלריה
חניה כחול לבן בבאר שבע - תמונת פייסבוק
חניה כחול לבן בבאר שבע - תמונת פייסבוק
חניה כחול לבן בבאר שבע
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

חניה ללא תשלום


לצד החניה המוסדרת שיוצרת סדר וגם מעשירה את קופת העירייה, ישנם מקומות חניה מוסדרים ללא תשלום, השאלה כמובן היא מתי תצליחו לתפוס אותם, כי בשעות השיא הסיכויים נמוכים.
מקומות חניה מוסדרים ופועלים חינם ללא תשלום נמצאים במקומות הבאים: חניון כפר דרום, מורדי הגיטאות, הפלמ"ח, החלוץ, הדסה, בית אשל, הרצל, רמב"ם, ועוד.

קראו גם:

מצוקות החניה בבאר-שבע מורגשות היטב בשנים האחרונות, משום שיותר ויותר אנשים מישובי הסביבה מגיעים לקבל שירותים מהעיר ומנגד מספר הרכבים על הכבישים רק זינק. כדי להקל על מצוקות החניה, בין היתר נבנים מראש מקומות חניה רבים יותר ברבי קומות שנמצאים בתהליך בניה, דוגמאת בניין המשרדים החדש בשדרות רוטשילד צומת דרך חברון.