הסוחרים בשוק העירוני בבאר-שבע זועמים מדוע לסופרים ולמרכולים מאפשרים לפתוח בעוד השוק סגור בפני לקוחות. יו"ר וועדי השווקים מכל הארץ, החרימו אתמול (שני) את הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, שדנה במתווה חזרת השווקים לפעילות בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אולם הישיבה בראשות חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) ננעלה בלא שהתקבלו החלטות קונקרטיות.
2 צפייה בגלריה
שוק באר שבע - סגור
שוק באר שבע - סגור
שוק באר שבע - סגור
(צילום: הרצל יוסף)
קראו עוד:
יו"ר וועד סוחרי השוק העירוני בבאר-שבע, אבינועם מימון, שכאמור החרים את הדיון ביחד עם עמיתיו מהשווקים בארץ, אמר בשיחה ל'מיינט באר-שבע', כי לנוכח המצוקות הקשות של הסוחרים בשוק, הוא לא יכול לעמוד מול הלחץ של הסוחרים ולמנוע מהם פתיחת החנויות: "הגעתי למצב של ייאוש, אני לא יכול למנוע מהם לפתוח את החנויות, רבים מהם הגיעו לפת לחם".
2 צפייה בגלריה
אבינועם מימון. "לא רואים את שמחת החיים של האנשים"
אבינועם מימון. "לא רואים את שמחת החיים של האנשים"
יו"ר ועד הסוחרים, אבינועם מימון, בימים האופטימיים בשוק
(צילום: הרצל יוסף)
משיחות עם סוחרים בשוק עולה תמונה די עגומה. אחד הסוחרים סיפר כי נאלץ לקחת הלוואות מגורמים חוץ בנקאיים כדי לפרנס את משפחתו ולשלם תשלומים קבועים: "צברתי חובות ואין לי הכנסות", סיפר. אבינועם מימון מכיר את המצוקות ופונה לסוחרים שנקלעו לקשיים: "אני ממש מתחנן שלא תגיעו למצב שתיקחו הלוואות בשוק האפור, כל סוחר שנקלע לקשיים שיפנה אלינו, אנחנו נלווה אותו ונעזור לו עם הרשויות והבנקים".
אבינועם מימון כואב את המצב שאליו נקלעו סוחרי השוק בחודשים האחרונים בעקבות הסגר והמגבלות: "הגענו למצב שאנחנו אוספים מוצרי מזון ושולחים לבתים של סוחרים כדי שיעברו את השבת, אני מתבייש שהגענו למצב הזה, אני לא בא בטענות לפקחים ולא למשטרה, הטענות הן כלפי נבחרי הציבור שמנותקים מהציבור".
על ההחלטה להחרים את הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת השיב אבינועם מימון: "הכל הצגה אחת גדולה, מנסים להשתיק אותנו ולהרגיע אותנו".
כל העדכונים - חדשות באר שבע