מוות מסתורי: ארבעה יעלים מתים נמצאו בסוף השבוע שעבר במצפה רמון. נסיבות מותם של היעלים עדיין בחקירה.
1 צפייה בגלריה
יעל שנמצא ללא רוח חיים פארק במצפה רמון
יעל שנמצא ללא רוח חיים פארק במצפה רמון
יעל שנמצא ללא רוח חיים פארק במצפה רמון
(צילום: אמיר שפיר, רשות הטבע והגנים)
קראו גם:
בסוף השבוע דווח על ידי צוות של מלון 'בראשית' בכניסה למצפה רמון למוקד רשות הטבע והגנים על שלושה יעלים מתים באזור המלון. למחרת דווח על יעל נוסף שנמצא ללא רוח חיים בתוך גן שעשועים בתחומי היישוב.
היעלים נלקחו לנתיחה ובדיקת רעלים בבית דגן. מבדיקה ראשונית לא נמצאו ממצאים להרעלה בשטח. פקחי רשות הטבע והגנים יחד עם עובדי 'פרויקט 500' (פרויקט להעסקת מובטלים לשמירת הטבע) ותושבים ממצפה רמון יצאו לסריקות באזור המצוק, כאשר במהלך הסריקות נמצאו נקודות של פחים פתוחים ומזון שהושלך בשטח.
מרשות הטבע והגנים נמסר: "אשפה זאת מסכנת את היעלים ואף גורמת למותם. רשות הטבע והגנים ממשיכה לבדוק את המקרה".
מהמועצה המקומית מצפה רמון נמסר כי גופות היעלים הועברו לטיפול רשות הטבע והגנים, וכי בנתיחת הגופות הוצאו שקיות ניילון ומגבונים, אולם לא בכמות יוצאת דופן שיכולה לגרום למוות. "בבדיקת רעלים", נמסר בהודעת מועצת מצפה רמון, "לא נמצא מקור רעל. נערכו סריקות בשטח בהן לא נמצא דבר. כמו כן לא דווח לנו על פגרי בעלי חיים אחרים. אנו בקשר ותיאום מלא מול רשות הטבע והגנים".
במקביל, כך נמסר מהמועצה, ממשיך אגף שפ"ע במועצה בתהליך של החלפת הפחים הלא תקינים ביישוב. בתוך כך גם קראה המועצה שלא להאכיל את היעלים. "מחובתנו", נאמר בהודעת מועצת מצפה רמון, "לצמצם את התלות של היעל ביישוב ובבני אדם. זאת אחריות משותפת של כולנו".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב