בני הזוג שלומי מתיאס ושחר (דבי) מתיאס טרואן ז"ל מקיבוץ חולית נרצחו בהתקפת הטרור הנפשעת על עוטף עזה בשעה שהגנו בחירוף נפש על בנם רותם. הם הותירו אחריהם שלושה ילדים יתומים וקהילה גדולה כואבת ועצובה. בני הזוג, שרבים כל כך הכירו ואהבו, הובאו השבוע למנוחות בבית העלמין בעומר.
3 צפייה בגלריה
שלומי ושחר
שלומי ושחר
שלומי ושחר
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
שלומי ושחר מתיאס עסקו בתחום החינוך והמוזיקה. שלומי היה מוזיקאי, פסנתרן, מעבד מוזיקלי ומחנך, ושחר הייתה זמרת מוכשרת. שלומי ושחר היו זוג אוהבים שהשלימו זה את זה. בחודש ספטמבר 2020 כתב שלומי לאהובתו: "20 שנה אני קורא לך אשתי, זוגתי, אהובתי. לפני 20 שנה עמדנו צעירים ונרגשים מתחת לחופה, עם תקוות וחששות וגם בידיעה ברורה, אינטואיטיבית, שאנחנו הולכים בדרך הנכונה. 20 שנה אחרי, אנחנו מבוגרים יותר, מנוסים יותר, חכמים יותר, חזקים יותר ועדיין אוהבים. בנינו יחד בית, הבאנו ילדים לעולם וגידלנו אותם".
שלומי סיים את הפוסט המרגש במילים, "את האדם הקרוב אליי ביותר. את מכירה את הטוב שבי ואת הרע שבי. אני מכיר אותך, את הטוב ואת הרע, את החולשות והעוצמות, את האור והחושך, ואני בוחר בך בכל פעם מחדש. אני אוהב אותך".

מורה נערץ


שלומי מתיאס ז"ל היה מורה למוזיקה ולימד בבתי ספר, בהם בבתי הספר בקריית החינוך אשכול. מנהלת בית הספר מרחבי אשכול, דנה פרץ, ספדה לו, "שלומי היה הרבה יותר ממורה למוזיקה. הילדים וההורים העריצו אותו, הוא נגע בנפש פנימה והעשיר את העולם התרבותי של הילדים. היכולת שלו להיות כל כך משמעותי בעבור הקהילה שלנו היא משהו שלא ניתן לתאר".

3 צפייה בגלריה
ההקדשה ששלומי כתב לשחר
ההקדשה ששלומי כתב לשחר
ההקדשה ששלומי כתב לשחר
(צילום: מתוך פייסבוק)

בבית הספר ע"ש רבין בבאר־שבע, גם שם שימש שלומי מורה למוזיקה, הוא הפיק במשך שנים גם את כל הטקסים ומסיבות הסיום. "שלומי, כשמו כן הוא, היה איש של שלום ואהבה, כישרוני, מצחיק, צנוע ונכנס ללב. שלומי ואשתו שחר דבי ז"ל נרצחו בביתם בקיבוץ חולית בשבת הקשה והאכזרית. אבדה קשה ביותר. יהי זכרם ברוך", ספדו לשלומי ולשחר בבית הספר.
דרך המוזיקה הצליח שלומי מתיאס ז"ל לגעת ברבים ובזכות אישיותו המיוחדת כבש רבים.
הוא למד במגמת פסנתר בקונסרבטוריון למוזיקה בבאר־שבע, בוגר בית הספר מקיף א' וכוכב ב"פופרה".
בשירותו הצבאי היה זמר ופסנתרן בלהקה צבאית, היה בוגר בית הספר רימון וסמינר לווינסקי לחינוך. הוא היה מורה למוזיקה וניצח על מקהלות רבות.
לאורך השנים הפיק גם ערבי שירה בציבור וזמר עברי. גם בקונסרבטוריון למוזיקה בבאר־שבע הביעו את אבלם הכבד על הירצחם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל.

"לא נתפס"


שום עין לא נותרה יבשה במסע הלוויה של בני הזוג שלומי ושחר מתיאס. בתם שקד אמרה בהספד קורע הלב שלה, "אמא, הרבה זמן לא גיליתי לך סודות. תשעה ימים שאת לא מתקשרת ושואלת לשלומי, ופתאום אני מרגישה את החוסר. אני יודעת שלא אמרתי מספיק שאני אוהבת אתכם, לקחו אתכם מאיתנו באופן הנורא מכל. הכל מרגיש כמו סיוט אחד גדול".
הבת נפרדה משני הוריה ואמרה, "אני אוהבת אתכם מאוד וחושבת שחלק ממני עדיין מכחיש. אני מקווה שאתם לא עוצרים וממשיכים הלאה למקום טוב, רוצה לחשוב שאתם ממשיכים לחיות איפשהו".

3 צפייה בגלריה
הלוויה של שלומי ושחר
הלוויה של שלומי ושחר
הלוויה של שלומי ושחר
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

גם הרשתות החברתיות התמלאו במילות כאב וצער, ורבים התקשו להיפרד מבני הזוג. "אנשים מוכשרים ואוהבי אדם", "איזה עצוב ולא נתפס", נכתב בין השאר.
המועצה המקומית עומר פרסמה הודעה שבה השתתפה בצערן של משפחות הנרצחים: "המועצה המקומית עומר משתתפת בצערם הכבד של משפחות טרואן מתיאס והילדים: שיר, שקד ורותם, על הירצחם באכזריות של שחר דבורה טרואן מתיאס ושלומי דוד מתיאס ז"ל בידי בני עוולה בשעה שהגנו בחירוף נפש על בנם וביתם אשר בקיבוץ חולית. אנו מחזקים את המשפחה ונלווה אותה בכל שיידרש. יהי זכרם ברוך".