אסון כבד. בני משפחת קפשיטר, הורים ושני ילדיהם, תושבי באר־שבע, נרצחו על ידי מחבלי החמאס באותה שבת בה החלה מתקפת הטרור של המחבלים שפרצו משטח רצועת עזה לעבר יישובי הנגב המערבי.
2 צפייה בגלריה
בני משפחת קפשיטר שנרצחו
בני משפחת קפשיטר שנרצחו
בני משפחת קפשיטר שנרצחו
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
בני המשפחה, ההורים דינה ויבגני ושני ילדיהם הקטנים, אלין בת השמונה ואיתן בן החמש, לנו בקמפינג בפארק אשקלון בלילה שבין שישי לשבת שעברה. בהישמע האזעקות בבוקר יום שבת, הם יצאו ברכבם לכיוון ביתם בבאר־שבע.
"מצלמת הכביש", סיפרה קרובת משפחתם, "קלטה את רכבם בצומת יד מרדכי בשעה 07:24 ואילו האיכון האחרון מהטלפון הנייד שלהם היה סמוך למכללת ספיר בשבת בשעה 09:20, ואז נותק הקשר עימם. חיפושים אחריהם בבתי החולים לא העלו כל תוצאות".
במשך ימים אחדים לא נודע מה עלה בגורל בני המשפחה, אשר עשתה רוב שנותיה בדימונה ועברה לפני מספר שנים להתגורר בבאר־שבע. בחלוף הימים התברר גודל הטרגדיה כשנודע שההורים, דינה ויבגני ובנם הקטן איתן נרצחו באכזריות על ידי המחבלים. גופתה של בתם אלין שהיתה מוגדרת כנעדרת אותרה במהלך השבוע.
בני משפחת קפשיטר הובאו למנוחות בבית העלמין בדימונה. תחילה הובאה האם דינה למנוחות. ביום שלמחרת התקיימה הלווייתו של האב יבגני, ולאחר מכן התקיימו הלוויותיהם של איתן בן החמש ואלין בת השמונה.
בהלווייתו קורעת הלב של איתן ספדו לו סבתותיו ואמרו כי "איתן שלנו היה גיבור תמיד, ילד חכם. הנחמה היחידה שלנו, למרות הצער, שאמא שלו, דינה, לא רואה את המחזה הקשה הזה. איתן היה כל עולמה".

2 צפייה בגלריה
יזכור יום הזיכרון
יזכור יום הזיכרון
יהי זכרם ברוך
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

רבה של העיר דימונה, הרב יצחק אליפנט, אמר בהלווייה כי "לרוצחים הארורים שרצחו את איתן אין תקומה. לראות בעיניים ילד שאין הורים שיקברו, קשה מאוד. משהו שלא ניתן לחשוב עליו. ה' יקום דמם".
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ספד לבני המשפחה שנרצחו. "דינה ויבגני נרצחו על ידי בני עוולה. דינה עבדה כמתאמת סגל מנהלי וטכני לענייני סטודנטים באוניברסיטת בן־גוריון. אמא לשני ילדים מקסימים. משפחתה וחבריה מספרים על אדם מיוחד. אישה חרוצה ואהובה. יבגני עבד כהנדסאי חשמל במפעל רותם. משפחתו, חבריו ומכריו מספרים על אדם אוהב טבע וטיולים, חובב קריאה, איש משפחה שתמיד דאג לילדים והיה עבורם עמוד שדרה איתן. איתן היה אמור לחגוג יום הולדת חמש יום לאחר מותו, כשרוצחים בני עוולה גדעו את חייו. איתן היה ילד חייכן, שאהב לשחק במשאיות זבל, אהב לבשל עם אמא שלו ויותר מכל הוא אהב גיבורי על. בדרך חזרה מקמפינג משפחתי באשקלון נגדעו חייו וחיי בני משפחתו".