בשעה טובה: קטע הכביש ברחוב החלוץ בעיר העתיקה בבאר שבע, שהיה סגור במשך חודשיים וחצי בשל הריסת מבנה פסאז' שביט, נפתח היום (ב') לתנועה ושחרר את הפקקים והבלגן שנוצרו בתנועה עקב סגירת הכביש.
1 צפייה בגלריה
רחוב החלוץ שנפתח
רחוב החלוץ שנפתח
רחוב החלוץ שנפתח
(צילום: הרצל יוסף)

במשך כל אותה תקופה שהכביש, שנחשב לעורק ראשי בעיר העתיקה, היה סגור לתנועה, התלוננו בעלי עסקים ברחוב כי הדבר גרם להם לנזקים, משום שלקוחות העדיפו לא להגיע לאזור בשל עבודות הטרקטורים והאבק שהתפזר באוויר - וגם בשל עומסי התנועה במקום.
הבוקר אמרו סוחרים ל'מיינט באר שבע והנגב' כי "נגרמו לנו נזקים בגלל שההכנסה נפגעה בתקופה שקטע הרחוב היה סגור, מי יפצה אותנו על הנזקים?"
אחד הסוחרים הוותיקים בעיר העתיקה אמר לנו כי מישהו צריך לשאת בעלות הנזקים הכלכליים הללו: "שיתחשבו בנו ולפחות שלא יחייבו אותנו בארנונה לחודשים שבהם התבצעו העבודות, אנחנו לא יכולים רק לקבל מכות בלי סוף".

קראו גם:

יש לציין, כי בעירייה קיימת ועדת הנחות לעסקים, וכל בעל עסק שיציג פדיון נמוך שנגרם כתוצאה מסגירת הרחוב, יוכל להגיש בקשה להנחה בארנונה.
בתוך כך, מבנה פסאז' שביט הוותיק נהרס בשל סכנת קריסה ועל חורבות בית הקולנוע לשעבר מתוכננים להיבנות מתחמי מגורים, בית מלון ומבנים לעסקים.