סוף עידן: עד הרגע האחרון קיוו מספר בעלי עסקים בפסאז' שביט בעיר העתיקה בבאר שבע שהמבנה לא ייהרס, אולם תקוות לחוד, ומציאות לחוד. בית המשפט לא קיבל את טענות הסוחרים, והדחפורים עלו על השטח והרסו את המבנה.
1 צפייה בגלריה
הריסת פסאז' שביט
הריסת פסאז' שביט
הריסת פסאז' שביט
(צילום: הרצל יוסף)

פסאז' שביט נחשב למוקד בילוי ומסחר במאה הקודמת בעיר העתיקה, בתקופה שבה היתה פריחת פסאז'ים שהיו למודל מסחרי שממנו צמחו הרעיונות לקניונים.
הפסאז' נשרף לפני כשלוש שנים, כאשר עד היום לא ברור מה היה הגורם לשריפה. העירייה בדקה את המבנה והגיעה למסקנה כי הוא מסוכן, ואין מנוס מהריסתו.
מנגד, בעלי עסקים במתחם, התנגדו נחרצות להריסה, ואך הציגו חוות דעת של מומחים כי ניתן לשקם אותו מאחר ויסודותיו לא נפגעו. בית המשפט קיבל את עמדת העירייה ונתן הכשר להריסת המבנה הישן.
"האזרח הקטן משלם בסוף את המחיר, במקום שהעירייה תעמוד לצידנו, הם היו נגדנו", אומר השבוע בעל עסק שניהל מאבק מול העירייה.
פסאז' שביט מסמל סוף תקופה, אולם, ישנם סוחרים שמצדיקים את הריסתו של המבנה הישן. "זה היה מקום של הזנחה וטינופת, איך אפשר שדבר כזה נמצא בלב העיר העתיקה?", אומר נהג מונית ותיק. "עם כל הנוסטלגיה וההיסטוריה, צריך לחדש ולצעוד קדימה. לא תמצא בן אדם אחד שאין לו אינטרס שקשור במרכז הזה וחושב שהיה צריך לשקם אותו".

קראו גם:

במקום המבנה ההרוס העירייה מתכננת לאפשר תוכנית להקמת בית מלון ומבני מסחר אחרים. בינתיים, בשל סגירת קטע מרחוב החלוץ כדי לחסום גישה בעת ביצוע עבודות ההריסה, בעלי עסקים הסמוכים לפסאז' ההרוס מתלוננים כי עסקיהם נפגעו בשל העדר גישה וסגירת ציר תנועה ראשי. "מי יפצה אותנו על אובדן הכנסה? אנחנו סופגים מכות בלי הפסקה, פעם זה קורונה, פעם זה סבבי לחימה, ועכשיו הריסת מבנה, כמה מכות אפשר לקבל ואפילו לא חושבים לפצות אותנו".
בעל עסק אחר אומר: "כל הסיפורים שמסייעים לעסקים בעיר העתיקה זה עבודה בעיניים. לא עושים שום דבר בשביל העסקים, רק גורמים לנו לנזקים".