האם יוקם שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים בנגב? זו השאלה שחוזרת על עצמה מזה למעלה משני עשורים והחלטה אין. בסוף השבוע הופיעו ראשי הרשויות השותפות בפורום לתמיכה בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים בוועדה הבין משרדית "ועדת עילם" הבוחנת את תכנון תשתיות התעופה העתידי של ישראל.
3 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ'
(צילום: הרצל יוסף)
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הדגיש שוב את הקונצנזוס הלאומי בעד חלופת נבטים, שתקל מאוד על העומס והסבל סביב נתב"ג, קונצנזוס הכולל רשויות רבות מהצפון, מהדרום וממרכז הארץ. נציג משרד הביטחון הציג שוב את עמדת המשרד, וטען כי המשרד יבחן את העבודות שנעשו.
כזכור, בדיון שהתקיים לפני חודשיים בוועדת החוץ והביטחון, הורה ראש הוועדה, חבר הכנסת רם בן ברק, למשרד הביטחון להציג אפשרויות על פיהן ניתן להקים שדה תעופה בנבטים, אך עד כה, לא הוצגה כבודה שכזו.
קראו גם:
בין ראשי התומכים בהקמת שדה התעופה בנגב ניצב ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, שאמר בדיון: "העליתי בפני הוועדה פעם נוספת את מחאתנו להמשך תכנון חלופת רמת דוד למרות החלטת הממשלה 547 הקובעת שמיקום שדה התעופה ברמת דוד אינו רלוונטי. יש לקדם שדה תעופה בינלאומי גדול במטרופולין באר שבע ושדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה, שיתנו מענה אמתי וכולל לכל תושבי מדינת ישראל".
על הדברים הללו הוסיף ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' שאמר בנחרצות: "בהחלטה אחת של ממשלת ישראל, ניתן לחולל שינוי אדיר לטובת הנגב ולטובת מדינת ישראל. שדה תעופה בינלאומי בנבטים יסייע בפתרון בעיית הצפיפות בגוש דן, יהיה מנוע צמיחה לנגב, ייצר מקורות תעסוקה, יפתח את הכלכלה והתיירות ויהפוך את הנגב לאזור הביקוש הבא של ישראל".
3 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
(חיים הורנשטיין)
גם ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, דיבר על החלטה זו במונחים היסטוריים ואמר: "מדובר בהחלטה של פעם ב- 100 שנה ואשר תשפיע לא רק על עתיד הנגב בהיבטים כלכליים, חברתיים ובהיבטי משילות, אלא גם בהחלטה שתשנה את המאזן הדמוגרפי בישראל. אנחנו מבקשים מחברי הוועדה לבחון את הנושא תוך התחשבות בכלל בשיקולים הנדרשים בהקמת תשתית לאומית שתשפיע על הדורות הבאים".
גם בצוות המקצועי נרשמה תמיכה למהלך, ראש המטה המקצועי של פורום הרשויות המשותף, אלכס גן, ציין כי, "הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים אפשרית אך תלויה בשיתוף פעולה מלא ורצון טוב של כל המעורבים בדגש על חיל האוויר. אנחנו מצפים מגוף מקצועי כמשרד הביטחון להציג ולדון בכלל המשמעויות של הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים".
3 צפייה בגלריה
ראשי הרשויות מול הוועדה
ראשי הרשויות מול הוועדה
ראשי הרשויות מול הוועדה
(צילום: יח"צ)
על כך הוסיף הכלכל הראשי של חברת BDO, חן הרצוג, שדיבר על היתרונות המהותיים בהקמת שדה תעופה בנבטים. "הקמת שדה תעופה עיקרי בנבטים, המקושר למרכז הארץ ברכבת מהירה, מייצרת יתרונות כלכליים וחברתיים, אקו-סיסטם כלכלי שיכול לייצר עשרות אלפי מקומות תעסוקה בנגב, וחסכון בעלויות למשק כתוצאה מניצול היתרונות לגודל ואופק ההתרחבות", פירט.
לגבי החלופה ברמת דוד, אמר הרצוג כי, "בתכנון תשתיות בישראל, יש במקרים רבים נטייה לאמץ פתרונות קצרי טווח במקום להתמודד עם בעיות היסוד. תשתית נמל תעופה צריכה להיעשות לאור צרכי המשק ל-50 שנה ויותר, והמשמעות היא שישראל צריכה שדה עיקרי גדול נוסף, בעל יכולת התרחבות, והיכול לשרת טיסות לכל היעדים ולכל סוגי המטוסים. הקמת שדה תעופה משלים, קטן ומוגבל ברמת דוד, תהיה בכייה לדורות".
לעדכונים - חדשות באר שבע