השדרוגים והפקקים שבדרך: בסוף השבוע הודיעה עיריית באר-שבע על פרויקטים לשדרוג ופיתוח עורקי תחבורה ראשיים בעיר שיוצאים כעת לדרך. המשמעות: כאבי ראש של לפחות חצי שנה לנהגים בעיר.
1 צפייה בגלריה
פקקים בכניסה למודיעין
פקקים בכניסה למודיעין
פקקים
(צילום: שאול גולן)

שדרוג ופיתוח הם דבר הכרחי ורצוי, אבל כדאי לנהגים להתכונן כראוי כדי לא להיקלע לפקקים באזורים שבהם יתבצעו העבודות, אזורים שכבר היום פקוקים ויש בהם עומסי תחבורה.
הפרויקטים שמיועדים לשדרוג הם: שדרות רגר שלב ג', כביש 25 יגאל אלון, שדרות אביגדור אביטל ורחוב יהודה הלוי.
תכנית שדרות רגר הינה מהפרויקטים המרכזיים בעיר. שלב א' ו- ב' כבר הסתיימו עתה ניגשים לביצוע שלב ג'. העבודות בשלב זה יתבצעו מצומת מונטיפיורי בשכונה א' ועד צומת אלי כהן (כולל) סמוך לקניון הנגב. בקטע זה קיימת תנועה רבה משך רוב שעות היום בעיקר בשעות הבוקר ואחר הצהריים ואפשר לחפש דרכים חלופיות כדי לא להיקלע לפקקים בשעות אלו, וכמובן לצאת מוקדם יותר בשעות הבוקר כשהתנועה בקטע זה דלילה יחסית.
העבודות בשדרות רגר בקטע ממונטיפיורי ועד צומת אלי כהן צפויות להימשך בין שנה לשנה וחצי.
שדרות אביגדור אביטל בשכונת רמות ורחוב יהודה הלוי הם עורקים מרכזיים בהם התנועה היא רבה והם למעשה מחברים בין שכונות העיר למרכזה. בשדרות אביטל ישנם פקקים משעות הבוקר והדבר מורגש בעיקר בין השעות 07:15 ועד 08:30 ובשעות אחר הצהריים בשעות 16:00 עד 17:30.
שדרוג צומת רחוב הצדיק מירושלים שאליו מתנקזת התנועה משדרות אביגדור אביטל אמנם הקלה במעט על זרימת כלי הרכב, אולם עדיין העומסים גדולים בקטע זה, ולכן שדרוג בשדרות אביטל עשוי להשפיע על קטעי תנועה אחרים, ויש להיערך לזה בהתאם.
רחוב יהודה הלוי הוא עוד עורק ראשי שמחבר בין שכונות העיר ומוביל לכניסה לשכונה ד' והיציאה ממנה. נכון גם לגבי כביש 25 יגאל אלון שנחשב סואן ברוב שעות היום.
ההערכה היא בכל הקטעים האלה, העבודות צפויות להימשך בין שישה חודשים לשנה.

קראו גם:

היערכות מוקדמת ומציאת דרכי נסיעה חלופיים יכולים למנוע שהייה בפקקים ובעיר להימנע מעוגמת נפש ועצבים מיותרים. העירייה מציינת כי "מטרת הפרויקטים היא להתאים את תשתיות התחבורה להתפתחותה המואצת של באר-שבע כמטרופולין תוך יצירת סביבת תחבורה נוחה, בטוחה ונגישה לכלל משתמשי הדרך".
יש לציין כי במסגרת העבודות ישולבו אמצעי תחבורה המותאמים לשימושים האפשריים של משתמשי הדרך: הוספת והרחבת נתיבים, עבודות תשתיות נרחבות, תאורה, שבילי אופניים, מעגלי תנועה, עבודות גינון ופיתוח, ריהוט רחוב ועוד.