פחד וייאוש בעיר העתיקה: לא כך תכננו בעלי העסקים בעיר העתיקה של באר שבע לחזור לעבודה אחרי חופשת חג הפסח.
2 צפייה בגלריה
הירי בעיר העתיקה בבאר שבע
הירי בעיר העתיקה בבאר שבע
הירי בעיר העתיקה בבאר שבע
(צילום: מתוך הסרטון, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

על בעלי העסקים בעיר העתיקה עוברות שנים לא פשוטות. רבים מהם נקלעו לקשיים. פעם זה היה משבר הקורונה, לפני כן סבבי לחימה בדרום ששיבשו את הפעילות, באחרונה המלחמה בעזה, ועכשיו אירוע הירי שהתרחש השבוע וגרם לבהלה. בשיחות על המצב רבים מהם נשמעים מיואשים.

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בעיר העתיקה
זירת האירוע בעיר העתיקה
זירת האירוע בעיר העתיקה
(צילום: הרצל יוסף)

"אירועי אלימות מסוג זה מנחיתים מכה נוספת ומעמיקים את המשבר הכלכלי", אמרו כמה מבעלי העסקים. בעל חנות בגדים שעימו שוחחנו היה נסער: "בדרך כלל אירועים מהסוג הזה מתרחשים במחשכים, אבל באירוע כזה כל הגבולות נחצו. לעבריינים האלה אין פחד".
לא מדובר באירוע האלימות הראשון בתקופה האחרונה בעיר העתיקה. קדמו לאירוע מספר מקרים של התנכלויות, דקירות וירי, כולל שוד של בעלי תכשיטים. "היום נעשה יותר מפחיד, פעם הייתי סוגר בשעות הערב המאוחרות והיום בשעה 16:00 אני כבר בבית. אני לא רואה נוכחות של משטרה. לצערי המצב הולך והופך להיות יותר מסובך ויותר מסוכן", סיפר בעל חנות תכשיטים.
סוחרים בעיר העתיקה מתמודדים עם קשיים כלכליים שהלכו והחריפו מאז הקמת מרכזי המסחר הגדולים והקניונים. סבבי הלחימה ברצועת עזה, נגיף הקורונה, ועתה מלחמת "חרבות ברזל" רק העמיקו את המשבר, ורבים מהם שוקלים אם כדאי להמשיך לנהל את העסק או לסגור אותו ולעבור למקום אחר.
"כרגע, מבחינתי, כל האופציות פתוחות", אומר בעל מסעדה ברחוב קק"ל, "ציפיתי שהמצב ישתפר, אבל זה לא קורה. בלילה מסתובבים כל מיני אנשים מפוקפקים, ועכשיו אתה שומע על קרבות ויריות לאור יום, זה בית משוגעים".

"אפס סובלנות"


מהמשטרה נמסר השבוע: "בתום פעולות חקירה מהירות הצליחו כוחות המשטרה להתחקות אחר חשודים מעורבים, ואיתרו בסמוך לאזור התעשייה עמק שרה כלי רכב ובו שלושה חשודים במעורבות באירוע וביצעו את מעצרם. חשוד נוסף נעצר בסמוך למקום האירוע, עת ניסה להימלט מהשוטרים וחשוד אחר נעצר במרכז הרפואי 'סורוקה'.

קראו גם:

"כלל החשודים, תושבי היישוב ערוער, נעצרו לחקירה שמנוהלת בתחנת באר־שבע, ועל בסיס חומר הראיות שייאסף כנגדם, הם יובאו בפני בית משפט השלום בבאר־שבע בבקשה להארכת מעצרם".
המשטרה מבהירה: "המחוז הדרומי של משטרת ישראל יטפל באפס סובלנות במחוללי פשיעה בתחום האלימות והירי, וישקיע את כל המשאבים הדרושים לכך, גלויים וסמויים, על מנת לשים ידו על עבריינים, למצות עימם את הדין ולהרחיקם מהחברה למען שלום הציבור ובטחונו".