גם מסדרונות בתי החולים אינם בטוחים: מספר שעות אחרי קרב היריות ברחוב העצמאות בעיר העתיקה בבאר-שבע, שבו נפצעו ארבעה בני אדם בניסיון חיסול במסגרת סכסוך פלילי, הגיעו אמש (יום ג') למרכז הרפואי סורוקה בעיר עשרות תושבי הפזורה בדרכם לחסל חשבונות.



עד מהרה התפתחה קטטה רבתי בתוך המבנה החדש בבית החולים, וכל זאת לעיני מבקרים ומאושפזים שחשו סכנה.
עדי ראייה בבית החולים סיפרו : "זה היה ממש מחזה מפחיד, תגרה המונית בתוך בית חולים כאשר נראה שהכל יוצא משליטה ואף אחד לא מצליח למנוע את האלימות בכניסה, זה פשוט לא נורמלי".

2 צפייה בגלריה
האירוע האלים בסורוקה
האירוע האלים בסורוקה
כוחות המשטרה באירוע האלים בסורוקה
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

עם קבלת הדיווח על התגרה ההמונית, הגיעו כוחות משטרה גדולים והחלו בביצוע מעצרים כאשר הם נתקלים בהתנגדות. כוחות המשטרה נאלצו לעצור בכוח את המתפרעים עד שהצליחו להשיב את הסדר לאחר דקות רבות של אלימות במוסד הרפואי הגדול בנגב.
אין זו הפעם הראשונה שמתרחשת אלימות בבית החולים סורוקה. בנובמבר 2021 פרצה תגרה בין שתי משפחות יריבות מהפזורה ולאחריה התפתח קרב ירי ויידוי אבנים מחוץ למתחם בית החולים.
בעקבות התקרית הקשה הזו מתרבות הדרישות לפתוח נקודת משטרה בבית החולים סורוקה שתאוייש על ידי עשרות שוטרים, מתנדבי המשמר האזרחי ומאבטחים, וכן בנוסף לכך להגביל את כמות האנשים שבאים לבקר מאושפז או מספר מאושפזים, וזאת תחת בידוק קפדני.

קראו גם:

מור אדרי, עורכת דין ויועצת פוליטית, תושבת באר-שבע המתריעה בשנים האחרונות על האלימות בפזורה אמרה לנו בעקבות סדרת האירועים החמורים: "200 מטרים מתחנת המשטרה בבאר שבע, בצהרי היום באיזור מסחרי שוקק התנהל קרב מזוין בו השתתפו עשרות אנשים מהיישוב ערוער. הפשיעה הבדואית המוכרת לכל באר שבעי, שעירו נמצאת במצור לילי וכעת ניתן לומר נכבשה - הסלים לקרב מזוין ובמילה אחת - פאודה.
"אני פונה לשר איתמר בן גביר שהבטיח לנו משילות, איפה אתה? לא יתכן המצב הזה בו כל עסק שנפתח נדרש לשלם פרוטקשן, דמי חסות בגין שמירה והכל עם חשבונית של חברת שמירה ואבטחה, כביכול. כולם מעלימים עין, גם רשויות המס וגם כמובן בתי המשפט שמשחררים על ימין ועל שמאל ולא מתייחסים בחומרה לפשיעה הבדואית".
במשטרה אמרו אתמול כי בעקבות אירוע הירי החמור בעיר העתיקה "הצליחו כוחות המשטרה להתחקות אחר חשודים מעורבים, ואיתרו בסמוך לאזור התעשייה עמק שרה כלי רכב ובו שלושה חשודים במעורבות באירוע וביצעו את מעצרם. חשוד נוסף נעצר בסמוך למקום האירוע, עת ניסה להימלט מהשוטרים וחשוד אחר נעצר במרכז הרפואי 'סורוקה'.

2 צפייה בגלריה
היורה רץ בעיר העתיקה
היורה רץ בעיר העתיקה
היורה רץ בעיר העתיקה
(צילום: מתוך הסרטון, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

"כלל החשודים, תושבי היישוב ערוער, נעצרו לחקירה שמנוהלת בתחנת באר־שבע, ועל בסיס חומר הראיות שייאסף כנגדם, הם יובאו בפני בית משפט השלום בבאר־שבע בבקשה להארכת מעצרם".
המשטרה מבהירה: "המחוז הדרומי של משטרת ישראל יטפל באפס סובלנות במחוללי פשיעה בתחום האלימות והירי, וישקיע את כל המשאבים הדרושים לכך, גלויים וסמויים, על מנת לשים ידו על עבריינים, למצות עימם את הדין ולהרחיקם מהחברה למען שלום הציבור ובטחונו".