להפועל באר שבע יש מוניטין טוב מאוד בנוגע לשוערים גדולים בכדורגל הישראלי. עומרי גלזר הוא אולי הבולט בשנים האחרונות, אבל גם שוערים כמו אסי רחמים, דודו גורש וגיא חיימוב נכנסו להיכל התהילה של המועדון. עוד שוער שעבר במדים האדומים ובהחלט חלק מאותו היכל הוא אבי פרץ.
2 צפייה בגלריה
אבי פרץ כיום. "אני מחזיק אצבעות לבאר שבע"
אבי פרץ כיום. "אני מחזיק אצבעות לבאר שבע"
אבי פרץ כיום. "אני מחזיק אצבעות לבאר שבע"
(צילום: אלכס גולדשטיין)

פרץ שיחק בקבוצה במשך שתי עונות - 95/96 ו-96/97. השוער הגיע לקבוצה תחת שרביטו של ויטלי סבצ'נקו, לאחר מכן שיחק תחת ויקו חדד ואז תחת אלי גוטמן שהציל את באר שבע מירידת ליגה ובעונת 96/97 הצעיד את הקבוצה לזכייה ראשונה אי פעם בגביע המדינה.

מה אתה עושה בימים אלה?
"כיום אני מכהן כיו"ר איגוד הטניס וסמנכ"ל לוגיסטיקה ב'משען'. איגוד הטניס מפעיל את ליגות הטניס בישראל וכמובן כל פעילות טניס שקורית בארץ ובחו"ל. בדומה לכדורגל, תחת האיגוד פועלות גם נבחרות הדייויס והפדרציה, נוער וילדים ועוד.
בנוסף לכהונתו כיו"ר האיגוד, החודש פרץ נבחר כחבר בהנהלת הטניס יורופ (התאחדות הטניס האירופית-ד.כ) והוא הישראלי הראשון בתפקיד זה, "אנחנו מצפים שזה יסייע לנו לקבל יותר מענקים לשחקנים צעירים ויעזור לנו לקדם את הטניס הישראלי באופן כללי".
ספר על הזיכרון הבולט שלך מהגמר:
"אני אלך טיפה לאחרונה לשלב שמינית הגמר. ניצחנו את מכבי פתח תקווה בפנדלים לאחר שהורחק לנו שחקן ובקושי הצלחנו להגיע לבעיטות מהנקודה הלבנה ועצרתי שם שני פנדלים. הגענו לגמרי אחרי ניצחונות על הפועל כפר סבא ובני יהודה בחצי הגמר.

2 צפייה בגלריה
ההנפה ההיסטורית. "אני זוכר שטיח אדום של אנשים"
ההנפה ההיסטורית. "אני זוכר שטיח אדום של אנשים"
ההנפה ההיסטורית. "אני זוכר שטיח אדום של אנשים"
(צילום: הרצל יוסף)

"אני זוכר את היציאה מהמנהרה באצטדיון רמת גן. שמענו את הרעש של הקהל עוד מחדר ההלבשה, אבל כשעלינו לדשא אני זוכר שראיתי ממש שטיח אדום של אנשים ביציע של משהו כמו 25 אלף אוהדים. זה היה מחזה מרהיב ולדעתי כולנו התרגשנו מאוד. מי שהרגיע אותי לפני העליה לדשא היה שלמה אילוז. שלמה היה בעונה הראשונה כעוזר המאמן של גוטמן ואני זוכר את השיחה שלו שהכניסה אותי לריכוז.
"לאחר הזכייה חזרנו לבאר שבע לחגיגות ברחבת העירייה ומצומת קסטינה היו פקקי ענק של אוהדים שמחים ומאושרים. אני זוכר את הכביש בכניסה לעיר ואת האנשים שלבושים באדום עם צעיפים וצבעי פנים, את האנשים שיצאו מהחלונות וכמובן את חגיגות הזכייה המרגשות בעירייה"
איזה טיפ תוכל לתת לשחקן צעיר שחווה מעמד כזה?
"אני אתייחס בטיפ שלי לשוער ניב אליאסי: אל תחפש להביא את המשחק אליך בכוח ואל תחפש לעשות דברים יוצאי דופן. במעמד כזה, יש הרבה מאוד צעירים שעושים טעות כשהם מרגישים שהם לא במשחק ולא נוגעים הרבה בכדור. צריך לשחק פשוט, לתת למשחק לזרום ולהיות שם כשהוא מגיע אליך".
קראו גם:

מה התחזית שלך לקראת הגמר?
"שני המאמנים הם חבר'ה צעירים ששיחקו בדור שאחרי. ברדה מצד אחד ורן קוז'וך מהצד השני. באופן אישי, אני מחזיק אצבעות להפועל באר שבע. שיחקתי בהרבה קבוצות במהלך הקריירה שלי, אבל יש משהו מיוחד בבאר שבע שגרם לקבוצה ולעיר להיכנס לי ללב".