לעולם לא מאוחר: כעשר שנים לאחר שבשעתו החליטה הממשלה על הקמת בית חולים שני בבאר-שבע, בנוסף לבית החולים "סורוקה", החליטה הבוקר (יום א') הממשלה על הקמת בית חולים ציבורי חדש בבירת הנגב.
1 צפייה בגלריה
בית החולים החדש בבאר שבע
בית החולים החדש בבאר שבע
בית החולים החדש בבאר שבע
(הדמיה: איתי יאיש)

על פי התכנית, בית החולים החדש החיה בבעלותן של קופות החולים "לאומית" ו"מאוחדת" והוא יופעל על ידי המרכז הרפואי "שיבא".
כזכור, לפני למעלה משבועיים קבעו מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר כי ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר-שבע יהיה במודל משולב של קופות החולים "לאומית" ו"מאוחדת" וההפעלה תהיה על ידי המרכז הרפואי "שיבא", שעימו יתקשרו שתי קופות החולים.
בית החולים החדש, שאמור להיפתח עד לשנת 2028, יכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות ויכלול את מיגוון השירותים שישתלבו בשירותי האשפוז והקהילה בנגב.

קראו גם:

"וואלה, זה רגע היסטורי". כך הגיב היום ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', על החלטת הממשלה מהבוקר על הקמת המרכז הרפואי השני בבאר-שבע. החלטת הממשלה התקבלה פה אחד.
"המרכז הרפואי החדש", ציין דנילוביץ', "ישרת את כל תושבי הנגב. זה מאבק של למעלה מ- 12 שנים. סוף סוף יוצאים לדרך. מי שהוביל את זה, זה 'שיבא', אחד מעשרת בתי החולים המובילים בעולם. מי שייתן את הרפואה בקבילה זה 'לאומית' ו'מאוחדת'.
"אני רואה בזה אתגר אדיר לחבר את זה לרובע החדשנות, מחקר ולהפוך את בית החולים הזה לבינלאומי ולהגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה, שחצי מהם יהיו בני המקום שיישארו בבאר-שבע ובנגב. זה עוגן תעסוקתי אדיר. בית חולים זה כמעט 3,000 מקומות תעסוקה. כל הדברים האלה הופכים את באר-שבע באמת למטרופולין חזק, מוביל ומצליח. בשם השם נעשה ונצליח".