פועל בניין, תושב רהט, שנפצע לפני 11 שנים במהלך פירוק של גג אסבסט במבנה תעשייה באופקים, זכה אמנם לאחרונה בתביעתו לפיצויים על ידי בית משפט השלום בקריית גת בסכום של כ- 2.4 מיליון שקל, אך ימים אחדים לאחר פסיקת בית המשפט החליט פועל הבניין לערער לבית המשפט המחוזי.
1 צפייה בגלריה
פועל בניין
פועל בניין
נפל 4 מטרים ואיבד את ההכרה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
מכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום באמצעות בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג, עלה כי במהלך עבודות פירוק גג האסבסט דרך הפועל על אחד מלוחות האסבסט שהרכיבו את הגג. הלוח נשבר וכתוצאה מכך נפל הפועל ארצה מגובה של כארבעה מטרים, נחת על ראשו ואיבד את ההכרה.
בתביעה נטען, כי הקבלן שיזם את העבודה התרשל בין היתר כשלא ביצע בדיקות חוזק מקדמיות של הגג ממנו נפל הפועל וגם לא ניתנו לפועל שהעסיק הנחיות בטיחות ואביזרי בטיחות, כמו רתמות שהיו מונעות את פציעתו הקשה של הפועל.
במהלך הדיון המשפטי בתביעה התגלעה מחלוקת בין הקבלן שיזם את העבודות לבין קבלן הביצוע באשר לאחריות על התאונה. הקבלן שיזם את העבודה טען כי ביום התאונה הוא לא היה הבעלים של המבנה שבו התרחשה התאונה ובנוסף לכך, הוא גם טען כי הפועל הועסק על ידי קבלן הביצוע ולא על ידו.
קבלן הביצוע מצדו טען, כי הקבלן שיזם את העבודה הוא זה שהעסיק את הפועל, כאשר קבלן הביצוע עצמו רק פיקח על פירוק האסבסט וגייס פועלים לטובת הקבלן שיזם את העבודות. בנוסף הוא טען כי האחריות רובצת על היזם בהיותו בעל המקרקעין ביום התאונה.
השופט אבישי זבולון מבית משפט השלום בקריית גת קבע בפסק דין מפורט ומנומק, כי הקבלן המבצע היה מעסיקו של הפועל, כי בתכנית העבודה לפירוק ופינוי האסבסט שהוכנה עבור הקבלן שיזם את העבודות נכתב כי קבלן הביצוע גם ייפקח וגם ייבצע את העבודה.
השופט קיבל את עמדת בא כוחו של פועל הבניין התובע וקבע כי יש לראות את הקבלן שיזם את העבודות כבעל הקרקע, כמזמין העבודה וגם כמבצע העבודה. בפסק הדין קבע השופט, כי הקבלן שיזם את העבודות ישלם 40 אחוז מהפיצויים ואילו הקבלן המבצע ישלם 60 אחוז מהפיצויים. סכום הפיצויים הכולל נקבע על 2.2 מיליון שקל. לאחר מתן פסק הדין בימים אלה, ביקש בא כוחו של פועל הבניין להגדיל את סכום הפיצוי שמגיע למרשו מקבלן הביצוע ובית המשפט נענה לבקשה והגדיל את הפיצוי שישולם לפועל בכ- 200 אלף שקל נוספים.
כאמור, לא מדובר בסוף פסוק. באמצעות בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג, הגיש פועל הבניין את ערעורו על החלטת בית משפט השלום בפני בית המשפט המחוזי בבאר-שבע.
פועל הבניין מערער על החלטת בית משפט השלום להעמיד את שיעור נכותו התפקודית על 50 אחוז נכות ולא לקבוע לו שיעור של נכות מלאה. כמו כן מערער הפועל על כך שבית המשפט העמיד את בסיס שכרו לצורך חישוב הפסדי השכר לעתיד על 75 אחוז מהשכר הממוצע במשק ולא על 100 אחוז.
ערעורו של פועל הבניין יידון בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע ב- 9 בדצמבר הקרוב.
כל העדכונים - חדשות באר שבע