כ־65 אלף תושבים בדואים מתגוררים בסמוך למחלף מיתר, שנחנך רשמית לפני כארבעה חודשים, ולטענתם של ראשי רשויות מקומיות מהמגזר הבדואי, קריאת המחלף החדש בשם 'מחלף מיתר' מהווה העברת מסר של הדרה כלפי עשרות אלפי התושבים הבדואים המתגוררים באזור, והם מבקשים לשנות את שמו של המחלף, לאור העובדה, לטענתם, כי במיתר מתגוררים כ־10,000 תושבים בלבד.
1 צפייה בגלריה
מחלף מיתר. "מסר של הכלה"
מחלף מיתר. "מסר של הכלה"
מחלף מיתר. "מסר של הכלה"
(הרצל יוסף)
"במקום לפעול לשילוב האזרחים הבדואים בנגב", טוענים סלאמה אלאטראש, ראש מועצת אל־קסום, חאבס אלעטאונה, ראש מועצת חורה, ואחמד אלאסד, ראש מועצת לקיה, במכתב ששיגרו בשבוע שעבר למנכ"ל משרד התחבורה, ליו"ר חברת 'חוצה ישראל', וליו"ר ועדת השמות הממשלתית, "וקידום חברה משותפת בין יהודים וערבים באזור, שם המחלף החדש מנציח את הפערים הקיימים.
"נבחרי הציבור ונציגי היישובים הבדואים הסמוכים חשים כי שם המחלף לא מייצג כלל את האזור ואת האזרחים הסמוכים לו, ומדיר אותם מהמרחב הציבורי ומהמאמצים לפיתוח האזור. מן הראוי היה לבחור למחלף שם המייצג ומנכיח את כלל התושבים החיים באזור, זה לצד זה, כפי שנעשה בעבר עם תחנת הרכבת להבים־רהט, במקום להדיר ממנו אוכלוסייה משמעותית כל כך.
קראו גם>>
"אין לנו ספק כי עוד לא מאוחר לתקן את הטעות". מעמותת 'סיכוי', הפועלת לשוויון בין יהודים לערבים, נמסר כי "הבחירה לקרוא למחלף על שם היישוב מיתר היא המשך ישיר למדיניות המפלה את האזרחים הבדואים החיים באזור והופכת אותם לשקופים".
גורם ממשלתי, המעורה בנושא, מסר ל"ידיעות הנגב": "כרגע ועדת השמות הממשלתית אינה פועלת, מאחר ויש צורך למנות חברים חדשים לוועדה, הליך שמחייב אישור ממשלה. לכשתקום ממשלה חדשה יתמנו חברי הוועדה והיא תחדש את פעילותה ותדון בפנייה זו".
מחברת 'חוצה ישראל' וממשרד התחבורה נמסר: "שמות המחלפים נקבעים על ידי ועדת השמות הממשלתית במשרד ראש הממשלה ונפעל בהתאם להנחייתם".
לעדכונים: חדשות באר שבע