השריקה האחרונה בהחלט של עונת 23/24 תישמע הערב (חמישי) בבלומפילד כשהפועל באר שבע או מכבי פתח תקווה יניפו את גביע המדינה. האדומים כמובן רוצים לזכות בתואר הנחשק בפעם השלישית בחמש השנים האחרונות וינסו לגרום לקהל האוהדים לכמה שפחות ׳התקפי לב׳ באצטדיון בתל אביב-יפו.

3 צפייה בגלריה
גיבור הערב. דיינר קניונס על הכתפיים של שי אליאס
גיבור הערב. דיינר קניונס על הכתפיים של שי אליאס
דיינר קניונס. בקבוצה רוצים להימנע מ׳התקפי לב׳
(צילום: דניאל כהן)

הקבוצה של אליניב ברדה מגיעה בתקופה מקצועית רעה מאוד. האדומים הפסידו בשלושת המשחקים האחרונים שלהם, בהם ספגו 11 שערי חובה וכבשו שני שערים בלבד. אבל כמאמר הקלישאה הידוע ״לגביע יש חוקים משלו״, בבאר שבע מבינים שמדובר על סיפור אחר לגמרי ומדובר על משחק אחד שניצחון בו שווה תואר.
חשוב לציין כי למרות המתח בין המועדון לאוהדים, הקהל של הפועל באר שבע הצביע ברגליים וימלא את אצטדיון בלומפילד ביותר מ-20 אלף אוהדים אדומים. בתחילת השבוע נשמעו קריאות להגיע לאימוני הקבוצה, אך בסופו של דבר הקהל החליט לתת לברדה והשחקנים את השקט להתכונן למשחק. ״אני בטוח שהקהל ידחוף אותנו ואנחנו מקווים לגרום להם לשמוח בסיום״, אמר הקפטן מיגל ויטור.
״מעבר להכנה שלי כמאמן, השחקן צריך לבוא מוכן״, אמר אליניב ברדה לקראת הגמר, ״השחקנים שלנו בוגרים ואינטלגנטים והם מבינים את גודל וחשיבות המשחק״.

3 צפייה בגלריה
לא מצא מענה. ברדה
לא מצא מענה. ברדה
אליניב ברדה. רוב ההרכב כבר סגור
(צילום: עוז מועלם)

כחלק מההכנה למשחק, הקבוצה העבירה את הלילה במלון בתל אביב וזאת בכדי להגיע בצורה הטובה ביותר להתמודדות הערב. סוגיית השוער, שהייתה ׳בעייתית׳ עבור ברדה במשחקים האחרונים, נפתרה ככל הנראה בכך שניב אליאסי יפתח בין הקורות ואופיר מרציאנו יחכה להזדמנות מהספסל.
מבחינת שחקני השדה, חלק מההרכב של האדומים כבר צפוי ומתבסס על שלד השחקנים ששיחקו במהלך העונה. בהגנה יפתחו מיגל ויטור, איתן טיבי והלדר לופס בעמדת המגן השמאלי, כשלגבי עמדת המגן הימני ישנה התלבטות בין יוני סטויאוב לאנדרה פוקו. הנטייה של ברדה היא ללכת עם פוקו כמגן ולפתוח עם קשר התקפי נוסף לצידם של רועי גורדנה ועדן שמיר.

3 צפייה בגלריה
רועי גורדנה בתיקול. מחמאות לצוות הרפואי
רועי גורדנה בתיקול. מחמאות לצוות הרפואי
רועי גורדנה בתיקול. יפתח במרכז השדה
(צילום: דניאל כהן)

מי שעוד צפוי לפתוח הוא רותם חטואל. מבין שלושת החלוצים שלו, ברדה מעדיף ללכת עם חטואל ולתת לו את חולצת ההרכב על פני ארתור שושנאצ׳ב, שחזר מפציעה לאחרונה, ואלון תורג׳מן, שלא נראה טוב במשחקים בהם שיחק.

קראו גם:

במידה והקבוצה תזכה בגביע, לא מתוכננות חגיגות רשמיות הערב בעיר והחלטה תתקבל רק במידה והקבוצה תזכה. בכל מקרה, גורמים במועדון סיפר ל׳מיינט באר שבע׳ כי החגיגות, אם יהיו, יהיו צנועות יותר. ״בתקופה כזו, שבה הבנים והבנות שלנו יושבים במרתפי החמאס וחיילי צה״ל נהרגים בפעילויות ברצועת עזה, קשה לנו בכלל לחשוב על חגיגות. נשמח מאוד אם נזכה, אבל לפני הכל צריך להתפלל לשלום בנינו ובנותינו״.