עונת 23/24 בספורט הישראלי היא אחת העונות המורכבות שכל חובב ספורט בישראל ידע אי פעם. ליגות שנפתחו ונעצרו, תקופה ארוכה של שלושה משחקים בשבוע, משחקים ללא קהל ורמת כדורגל לא גבוהה עקב עומס ופציעות. למרות הקשיים, כולם הבינו שהספורט מהווה אסקפיזם מהמציאות הקשה עימה אנו מתמודדים מה-7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
שלט הפריסה לזכרו של שי-אל קנפו הי"ד. כולנו שותפי גורל
שלט הפריסה לזכרו של שי-אל קנפו הי"ד. כולנו שותפי גורל
שלט הפריסה לזכרו של שי-אל קנפו הי"ד. כולנו שותפי גורל
(צילום: דניאל כהן)

מלחמת 'חרבות ברזל' הוכיחה שלא משנה אם אתה ימני או שמאלני, דתי או חילוני, יהודי או ערבי - הגשם יורד על כולם. השבעה באוקטובר הזכיר לנו שכולנו שותפי גורל לעתיד המדינה, וכמו שכולנו צריכים להיכנס מתחת לאלונקה בנושא החובות - כך גם לכולנו מגיעות זכויות להנות מתרבות, ספורט ובילוי ללא שום הבדל.
אבל התחושה היא שלמרות הכל, ישנה עדיין פרה קדושה שנקראת 'הכדורגל הישראלי' ובה שומרי השבת עדיין מופלים בחלק לא מבוטל מהזמן. חשוב לציין שמדובר על פגיעה רוחבית באוהדי כלל הקבוצות ולא רק על אוהדי הפועל באר שבע. גם למכבי ת"א ומכבי חיפה יש אוהדים שומרי שבת שנפגעים רגשית וכלכלית מהמשחקים בשבת.

3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
(צילום: דניאל כהן)

בשונה ממקרי העבר והדעות הקיצוניות שאומרות לשחק או בשבת או בימי חול, אני רוצה להציע כאן מודל שיעבוד לטובת כל המעורבים: הקהל, המועדון וזכיין השידור. בדקתי וחיפשתי, ולא מצאתי שהוצע בעבר מודל כזה. אני קורא מכאן לאנשי מנהלת הליגה לשקול את הרעיון.
מחיר המנוי נקבע על ידי החלטת המועדון והסכום מוצג מראש טרם פתיחת המנויים. בגלל שלוח המשחקים נקבע רק לאחר מכן, לא ניתן לדעת כמה משחקים ישוחקו בשבת. ומה קורה כשאוהד דתי עושה מנוי אבל לא מגיע בגלל השבת? האוהד לא זכאי לשום פיצוי.
לכל קבוצה בפלייאוף העליון יש בעונת 18 משחקי בית (מתוך 36 משחקים בסך הכל). ביציע המזרחי בטרנר מחיר מנוי ביציע המזרחי עומד על 1,275 שקלים. כלומר, כל משחק עולה לאוהד 71 שקלים. המזרחי הוא הממוצע בין המערבי לדרומי.
העונה שיחקה באר שבע בליגה ארבעה משחקי בית בשבת: מחזור 15, מחזור 22, מחזור 26 ומחזור 27. אם נחלק את מחיר המנוי במספר המשחקים שהוא לא הגיע אליהם יוצא שהאוהדים שומרי השבת הפסידו כ-300 ש"ח (284 ש"ח אם להיות מדויקים) בגלל שלא יכלו להגיע למשחקים.
מדובר בהפסד הכספי המינימלי שקיים, שכן לא חושבו משחקים שהחלו בשבת וגלשו לצאת השבת וגם אליהם האוהדים לא הגיעו. האם 300 ש"ח (במינימום) הוא סכום זניח במציאות הכלכלית הישראלית היום?

3 צפייה בגלריה
אנטוניו ספר מורחק. "ניצחון הרואי שלנו"
אנטוניו ספר מורחק. "ניצחון הרואי שלנו"
משחק בשבת בצהריים. זה בסדר, אבל תדאגו לפיצוי הוגן
(צילום: דניאל כהן)

ומה הפתרון? הכירו את מנוי 'שומר שבת'. המנוי לא פעיל בשבת ולא יעבור בקרוסלות האלקטרוניות באצטדיון. בסוף העונה, כשכבר ידוע כמה משחקים האוהד הפסיד הוא יוכל לקבל את כספו בחזרה ולהשתמש בו לרכישת מנוי עתידית. האוהד מרוויח הנחה במנוי, המועדון מרוויח כשהוא יודע כמה כרטיסים יוצאים למכירה וזכיין השידור ירוויח מגרשים מלאים במקום כיסאות ריקים במשחקים שבם שומרי שבת לא מגיעים.

קראו גם:

נחזור להתחלה, במציאות הישראלית המורכבת כל כך הספורט מהווה מפלט חשוב ולזכות המנהלת יאמר שהטקסים המרגשים לזכר הנופלים ולהשבת החטופים מעלים את המודעות בצורה מדהימה. הגיע הזמן שנעבור לשלב הבא ונדע להתחשב איש ברעהו. למרות שאנחנו יריבים על הדשא - רק ביחד ננצח.