בעקבות הסירוב של מרבית הזרים לחזור כדי לסיים את הליגה, קבוצת הכדורסל של הפועל באר שבע עובדת שעות נוספות על מנת להחתים שחקנים חדשים. אחרי הסיכום עם הסנטר ג'ו פוסטינגר, הקבוצה של רמי הדר החתימה היום (חמישי) את הפורוורד האוקראיני אנדריי קוליש, עד סוף העונה עם אופציה לשנתיים נוספות ואת הפורוורד האמריקאי אוון ברוינסמה עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת.
1 צפייה בגלריה
אנדריי קוליש. חיזוק לבאר שבע
אנדריי קוליש. חיזוק לבאר שבע
אנדריי קוליש. חיזוק לבאר שבע
(צילום פרטי)
קוליש (28, 2.05), שיחק בעונה החולפת בקבוצת קריב באס מהצמרת של ליגת המשנה האוקראינית שם העמיד ממוצעים של 18.3 נקודות ועשרה ריבאונדים למשחק. ל'מיינט באר שבע' נודע כי עקב שורשיו היהודיים של קוליש, (סביו יהודים), האוקראיני זכאי לקבל אזרחות ותעודת זהות ישראלית מתוקף חוק השבות והוא מתכוון לעשות עליה בזמן הקרוב יחד עם אשתו ושלושת ילדיו.
קוליש הוא שחקן פנים בעל ניסיון. נחשב לשחקן אגרסיבי, בעל משחק הגנה משובח שגם בא לידי ביטוי בצורה יעילה בהתקפה בעיקר בפוסט. בעבר שיחק במשך מספר עונות בליגת העל האוקראינית במדי שלל קבוצות ובין היתר קוליש שיחק בליגה הלאטבית ובליגה הביילורוסית. לפני כשש שנים קוליש ניסה את מזלו בדראפט של האן.בי.איי אך הוא נותר ללא מתעניינות בשני סיבובי הבחירות.
יחד עם קוליש יגיע גם הפוורוורד האמריקאי אוון ברוינסמה (27, 2.02) ששיחק העונה בקבוצת בירות' מהבונדסליגה במדיה העמיד ממוצעים של תשע נקודות וארבעה ריבאונדים למשחק והוא חתם עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת. ברוינסמה בוגר מכללת דטרויט מרסי שיחק בין השאר בליגות הראשונות בצ׳כיה, בולגריה, הולנד והונגריה והשתתף גם במפעל היורופקאפ שם רשם העמיד סטטיסטיקות נאות.
פורסם לראשונה: 13:28, 14.05.20