מאבק תושבי שכונת נווה נוי בבאר־שבע נגד הקמת בית מלון בסמוך לגן הפעמון נשא פרי: העירייה החליטה לוותר על התוכנית ולהורידה מסדר היום.
1 צפייה בגלריה
גן הפעמון באר שבע
גן הפעמון באר שבע
גן הפעמון בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

התוכנית להקמת בית מלון נחשפה לראשונה ביוני 2023 ב"מיינט באר שבע והנגב" ועוררה התנגדות רחבה. למעלה מ־600 תושבים בשכונה חתמו על עצומה הקוראת לעיריית באר־שבע לשמור על ציביון השכונה כמרחב כפרי ולא להפר אותו. "לא נסכים להרס השכונה", נכתב במנשרים שחילקו התושבים, שפתחו במקביל במחאה נגד הפרויקט.
התושבים, שמימנו את המאבק מכיסם הפרטי, שכרו את שירותיה של עו"ד ענת אוחיון, שקיבלה מהם שבחים רבים על ניהול המאבק מול העירייה.
עו"ד אוחיון אמרה ל"מיינט באר שבע והנגב": "מדובר בהתאגדות מאוד יפה של תושבים שאכפת להם מהסביבה שלהם ומהעתיד של השכונה. אני בסך הכל סייעתי להם בפן המשפטי מול העירייה, שמצידה גם שמעה את הטענות שלנו וקיבלה חלק מהן. בסך הכל מדובר בתוצאה שהיא טובה לשכונה".
התוכנית המדוברת נדונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שהומלצה על ידי חבריה להגשה לוועדה המחוזית. מיקומו של המלון תוכנן בצומת הרחובות חבצלת הנגב - הע"ל, מדרום לשכונת נווה נוי ומרכז הקניות "מול 7", מצפון לטיילת נחל באר־שבע.
על פי התוכנית, במלון היו אמורים להיבנות חמש קומות, כאשר חזית אחת של המלון פונה לרחובות והחזית האחרת לפארק הנחל. התוכנית אמורה היתה להשתרע על שטח של 1,419 מ"ר עם חניון, חזית מסחרית, ועוד.

השפעות חברתיות?


חברי הוועדה המליצו על התוכנית מכמה היבטים ויתרונות: התאמת המלון לחזון התפתחות העיר, הצפי לקליטה של אורחים ותושבי המטרופולין, כמו גם יצירת מקומות תעסוקה נוספים לתושבים בענף התיירות, ויצירת הזדמנויות עסקיות לספקים השונים.
להקמת המלון, סברו חברי הוועדה, יהיו גם השפעות חברתיות, כשהשאיפה הייתה שהמלון ימשוך אוכלוסיה חזקה לאזור ויתרום לפיתוח שסביבו.

קראו גם:

התושבים סברו אחרת. הם הדגישו לאורך הקמפיין את הנזק שעלול להיגרם מהקמת בית מלון ולא ראו בו שום יתרון בשל המיקום שנבחר.
דוד אלוני, אחד התושבים הפעילים במאבק, מסביר את ההתנגדות הנחרצת: "השכונה מאופיינת במרחב כפרי והאוכלוסייה שבה מבוגרת. בסך הכל ביקשנו את השקט שלנו, הקמת מלון באזור הזה הייתה מכניסה את התושבים לסחרור ומשנה אותו לחלוטין".
מעיריית באר־שבע נמסר בתגובה: "לאור אי השלמת תנאי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתוכנית להקמת מלון גן הפעמון, כפי שמתחייב על פי חוק, התוכנית בוטלה".