העיר באר־שבע מובילה מבין הערים הגדולות בישראל בתשואה המתקבלת מהשכרת דירות קטנות. כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שערכה לשכת שמאי המקרקעין. התשואה המתקבלת מהשכרת דירות בנות חדר עד שני חדרים בבירת הנגב עומדת על 4.44 אחוזים, שהיא הגבוהה ביותר מבין הערים שנבדקו. התשואה הממוצעת בבאר־שבע, כך על פי הנתונים, מהשכרת כל סוגי הדירות עומדת על 3.05 אחוזים.
1 צפייה בגלריה
שכירות בבאר שבע
שכירות בבאר שבע
שכירות בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
אחרי באר־שבע מדורגות אשקלון עם תשואה ממוצעת מדירות קטנות של 3 אחוזים, חולון עם תשואה ממוצעת של 2.83 אחוזים, בני ברק עם 2.77 אחוזים, ופתח תקווה עם תשואה ממוצעת של 2.68 אחוזים.
על פי הניתוח שבוצע על ידי אתר 'יד 2', שמבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לסוף הרבעון השלישי של 2020, התשואה הממוצעת מדירות בנות חדר אחד עד שני חדרים בכל הארץ עומדת על 3.83 אחוזים. בדירות בנות שניים וחצי עד שלושה חדרים עומדת התשואה הממוצעת על 3.78 אחוזים ובדירות בנות שלושה וחצי וארבעה חדרים התשואה יורדת ל־3.56 אחוזים. התשואה הממוצעת על דירות בנות ארבעה וחצי וחמישה חדרים עולה לכדי 3.66 אחוזים.
קראו גם:
לדברי יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, חיים מסילתי, "אין זה מפתיע שבאר־שבע מובילה את טבלת התשואות בערים הגדולות, שכן בהשוואה לערים אחרות שנבדקו, מחירי הדירות בה עדיין מאד אטרקטיביים ויש בה מאפיינים שמחפשים המשקיעים - תנופת בנייה משמעותית עם תוכניות פיתוח נוספות ופוטנציאל נדל"ני שעוד לא מוצה עד תום. עירנות וסבלנות של רוכשים יכולה לאפשר להם לאתר נכסים בהם התשואה יכולה להיות אטרקטיבית".
סמנכ"ל השיווק של חברת 'אביסרור משה ובניו', יורם אביסרור, ציין: "באר־שבע נהנית בשנים האחרונות מביקוש הולך וגובר לדירות גם למגורים וגם להשקעה. קצב בניית השכונות החדשות בעיר הוא מהגבוהים במדינה. זה לא נעלם מעיני המשקיעים, שרואים התפתחות אדירה לצד מחירי דירות אטרקטיביים. אני מעריך שבשנים הבאות תמשיך מגמת ההתחזקות בביקושים לנדל"ן, הן למגורים והן להשקעה בעיר".