אחת התוכניות הגדולות בארץ לבניית אלפי יחידות דיור בדימונה אושרה ביום שני השבוע להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.
2 צפייה בגלריה
תוכנית הבנייה בדימונה
תוכנית הבנייה בדימונה
תוכנית הבנייה בדימונה
(הדמיה: עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)

התוכנית "רובע רותם - דימונה מזרח" שקידמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית דימונה, כוללת הקמת רובע מגורים חדש בן כ־7,000 יחידות דיור ברמה מפורטת ועוד כ־3,000 יחידות דיור ברמת תוכנית מיתאר, לצד אזור תעשייה ותעסוקה, שטחי ציבור, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורה.
אזור התעסוקה המתוכנן ישתרע על פני כ־582 אלף מ"ר ואזור המסחר ישתרע על פני כ־42 אלף מ"ר. הפרויקט כולו יוקם בחלקה המזרחי של דימונה והוא ישתרע בסך הכל על שטח של כ־10,260 דונם.
חלק מ־7,000 הדירות יהיו קטנות וכ־300 יחידות מיועדות לדיור מוגן. הבינוי יכלול בנייה רוויה של כארבע עד תשע קומות, בנייה מרקמית, בנייני גן־גג של כשלוש עד חמש קומות ובנייה צמודת קרקע.
התוכנית גם כוללת כ־225 דונם מדרום לשכונת השחר ובסמוך לכניסה החדשה לעיר לטובת מוסדות חינוך וציבור מטרופוליניים ועירוניים, כמו מוסד אקדמי, מעונות סטודנטים ומרכז רפואי.
בסמוך לפסי הרכבת מתוכננת תחנת רכבת חדשה, כיכר עירונית ואזור תעסוקה ותעשייה בשטח של כ־600 דונם, הכולל גם אצטדיון עירוני חדש.
בנוסף לכך, יוקם במסגרת התוכנית מרכז מבקרים ויציאה לטיולים בשמורת נרקיסים של נחל דימונה ונחל אשלון. התוכנית תוכננה על ידי "עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי".

2 צפייה בגלריה
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציינה כי "הקמת הרובע החדש היא בשורה לעיר דימונה ולנגב כולו. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ומציגה תוספת מגורים משמעותית בתמהיל מגוון ומענה לצרכים כלל עירוניים, כמו אצטדיון, מוסד אקדמי ותחנת רכבת חדשה, שיביאו לפיתוח המרחב ולחיזוק העיר דימונה".
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ברך על התוכנית שאושרה להפקדה: "זו בשורה גדולה לעיר. אמרתי והבטחתי שדימונה תהיה בירת הנגב המזרחי, וכבר עם חתימת הסכם הגג היו מי שהרימו גבה על היעד שלי - 30 אלף יחידות דיור. אנחנו אחרי 10,000 יחידות דיור שנוספו בעשור האחרון לעיר, ועכשיו אנחנו בדרך ל־10,000 יחידות דיור נוספות. דימונה מובילה את חוד החנית של הנדל"ן בזכות מערכת חינוך מצוינת, הטבות המס שהצלחנו לשמר, וצעירים ומשפחות שמאמינים בעיר ומגיעים אליה. דימונה עם הפנים למחר".