רס"ל (מיל׳) זיו חן, בן גיל מכפר סבא, לוחם בגדוד 630, חטיבה דרומית נפל אתמול (ב') בקרב ברצועת עזה. הוא הותיר אחריו את אשתו הלל, שבשבוע זה היו אמורים לחגוג את יום הנישואין השנה שלהם, הורים ואחים. הלווייתו תתקיים היום (ג') בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.
2 צפייה בגלריה
רס"ל זיו חן
רס"ל זיו חן
רס"ל זיו חן
(צילום: באדיבות המשפחה)

חן הי"ד הוא בוגר מחזור כ"ג בישיבת ההסדר ירוחם, והוא הלוחם התשיעי שאיבדה הישיבה מאז תחילת המלחמה. "איבדנו את עמוד התווך של בית המדרש", ספד לו ראש ישיבת ההסדר ירוחם, הרב חיים וולפסון. "זיו, כשמו כן הוא – היה כולו אור. איש אוהב ואהוב. אברך, שכל מה שהוא עשה היה באהבת אין סוף. הוא אהב אנשים, אהב את התורה וכל דבר שהוא עסק בו נעשה מכל הלב. זיו היה הדבק של כולם, גם של החבורה שלו וגם של הישיבה כולה – הוא חיבר בין הצעירים למבוגרים, בין התלמידים לרבנים. זיו דבק בתורה על כל רבדיה, בלימוד, בתפילה, בעבודת השם, בגמרא. הוא היה אדם של עמל ועבודה, עצמית ותורנית, והכל עם שמחה ואהבה".
כאמור, חן ז"ל הוא הנופל התשיעי שאיבדה מאז תחילת המלחמה הישיבה, המונה כ-300 תלמידים. עוד נפלו מהישיבה התלמידים והבוגרים: סמל אריאל אליהו בן 19 ממצפה יריחו, רס"ל (במיל') ינון פליישמן בן 31 מירושלים, סמ"ר איתן דב רוזנצוויג בן 21 מאלון שבות, סרן איתן פיש בן 23 מהיישוב פדואל, סמל יקיר ידידיה שנקולבסקי בן 21 ממגדל עוז, רס"ם (במיל') גדעון אילני בן 35 מעשהאל, רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן בן 38 מחריש, וסמ"ר אפרים יכמן בן 21 מנווה דניאל.

2 צפייה בגלריה
יזכור יום הזיכרון
יזכור יום הזיכרון
יהי זיכרו ברוך
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"גדול כים שברנו. כבר נגמרו המילים. זו מכה אדירה לישיבה, פשוט ישבנו ובכינו כל הלילה", אומר בכאב הרב וולפסון. "נהנינו מחודש וחצי של 'שקט', רצינו להאמין שהישיבה שילמה את המחיר, ושעם ישראל כולו שילם את המחיר הכואב, אבל לדאבוננו גילינו אתמול שלא".
מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל סמ"ר (במיל') זיו חן הי"ד, לוחם בחטיבת גבעתי, תלמיד ישיבת ההסדר ירוחם, שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".