פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מוחמד דלק (24) מת"א ויורם שרבטוב (21) מאופקים, בטענה ששיחדו סוהר במטרה שיבריח סמים לכלא.
2 צפייה בגלריה
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
אסירים בכלא
(צילום המחשה: shutterstock)

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אביב דמרי, מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) עולה כי במהלך תקופת מעצרו של דלק בבית הסוהר "אוהלי קידר" הוא פנה אל אחד הסוהרים במקום והציע לו להכניס אל כותלי הכלא קופסת סיגריות בתמורה ל-10,000 שקל. הסוהר השיב לו: "מה פתאום. זה אסור" ודלק השיב לו: "תחשוב על זה". הסוהר דיווח אודות תוכן הפנייה לממונים עליו וכל המשך פעילותו הייתה בהסכמת הממונים ובתאום מלא עמם.
בתאריך 08.01.24, בשעות הצהריים פנה דלק אל הסוהר בניסיון לשכנע אותו לבצע הברחה לכלא, בציינו כי מדובר בקופסת סיגריות סגורה ואטומה "כמו קופסת סיגריות חדשה" בתוכה יהיו עוד כמה דברים, ושאין לו מה לפחד. מספר שעות לאחר ציין דלק בפני הסוהר כי בקופסת הסיגריות יהיה חשיש, וכי על הסוהר להחביא את הקופסא בתחתון או בכיס, והדבר לא יצפצף ולא יראה בבדיקת השיקוף.
בתגובה אמר הסוהר כי הוא מפחד ודלק אמר לו שיחשוב על זה כי מדובר ברווח של 10,000 ₪. לאחר השיחה בין השניים שוחח דלק עם הסוהר במספר הזדמנויות, וניסה לשכנענו להוציא אל הפועל את תוכניתו, תוך שהוא מציין כי "יעשה את זה ויראה שזה קל". בסופו של יום הסכים הסוהר לבצע את ההברחה והעביר את מספר הטלפון שלו לדלק שימסור לאיש הקשר שלו.

2 צפייה בגלריה
אסיר איבד את הכרתו
אסיר איבד את הכרתו
אסיר
(צילום: shuttestock)

קראו גם:

מספר ימים לאחר מכן שוחח הסוהר עם שרטוב והשניים קבעו כי יפגשו בתחנת הרכבת בבאר שבע, על מנת ששרטוב יעביר לו את קופסת הסיגריות ויתר הדברים. במועד שסוכם בין השניים מסר שרטוב לסוהר 10,000 ₪ במזומן וכן שקית של טבק סיגריות, המכילה חשיש. לפתע הגיעו כוחות המשטרה לצורך מעצרו של שרטוב שהחל במנוסה, עד שנעצר במקום.
בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציין עו"ד דמרי כי: " מעשי המשיבים מלמדים על תעוזה רבה, תחכום והעדר מורא מהחוק, כאשר את העבירות דנן מבצע משיב 1 בהיותו עציר מתוך כותלי הכלא, ומכאן נגזרת מסוכנותו הגבוהה לציבור."
לדלק ושרטוב יוחסו עבירות של מתן שוחד ויצוא, יבוא, מסחר והספקה.
מצ"ב בקשת המעצר וכתב האישום במסגרתו התבקש בית המשפט לחלט את ה 10,000 ₪ שהועברו לסוהר.