קו 1 של חברת דן בדרום בנתיבות הותקף אמש (13.2.24) ע"י נערים שניפצו את זגוגית אחת הדלתות. לנהג ולנוסעים שלום, אך האירוע חולל בהלה רבה. במקרה אחר שהתרחש מאוחר יותר שחררו נערים את ברז האוויר הגורם לפתיחת דלתות בשעת נסיעה.
2 צפייה בגלריה
דלת הזכוכית שנופצה באוטובוס
דלת הזכוכית שנופצה באוטובוס
דלת הזכוכית שנופצה באוטובוס
(צילום: כוח לעובדים)

האירוע המפחיד התרחש כאשר האוטובוס היה בדרכו מתחנת הרכבת לשוק. הנהג עצר בתחנה, הוריד והעלה נוסעים וכשפנה לדרכו נשמע לפתע רעש עז וזכוכית הדלת האחורית נופצה. הסיבה לתקיפה: לטענת התוקפים האוטובוס לא המתין להם. תלונה הוגשה במשטרת נתיבות.

קראו גם:

עומר בן יעקב נהג האוטובוס ויו"ר וועד העובדים בדן בדרום: "וידאתי שכל הנוסעים עלו וירדו, כבכל קו. וכשפניתי לצאת, נשמע רעש חזק. חלק מהנוסעים נכנסו לחרדה. קריאות 'פיגוע!' נשמעו בכל האוטובוס. אנחנו חשים בעלייה באלימות בשבוע האחרון, ולאור המצב, השתדלנו להבליג-לא עוד! לא מדובר עוד במעשה קונדס. במזל לא נפגע איש. אין סיבה שנוסע אוטובוס יהפוך לנפגע חרדה".

2 צפייה בגלריה
דלת הזכוכית שנופצה באוטובוס
דלת הזכוכית שנופצה באוטובוס
דלת הזכוכית שנופצה באוטובוס
(צילום: כוח לעובדים)

בהמשך הערב התרחש אירוע חריג נוסף כשנערים פתחו באוטובוס בעיר את ברז צינור האוויר, הסגור בשגרה. כתוצאה מכך עלולות דלתות האוטובוס להפתח בשעת נסיעה. בשבוע שעבר אירע אירוע נוסף של פגיעה בזגוגית קדמית, וכן אירועים של פתיחת צינור אוויר והשלכות של פצצות סירחון באוטובוסים בנתיבות.
איתי כהן ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לתושבי נתיבות ששרדו את התופת ב-7 באוקטובר מגיעים ימים שקטים ובטוחים. לא יעלה על הדעת שבמקום לעסוק בנהיגה, נהג יחשוש שזגוגית אוטובוס תתנפץ עליו או שדלת תיפתח. ברור כי שרשרת האירועים בנתיבות, היא עוד ביטוי למכת האלימות הכללית באוטובוסים, המבריחה נהגים מהענף. אנו קוראים למשרד התחבורה להשתמש לאלתר בכסף שכבר גויס למלחמה באלימות באוטובוסים, ולאמץ את קריאתנו להכרה בעובדי התחבורה הציבורית כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם".