כעס וסערה בערד בעקבות חגיגות ל"ג בעומר אמש (יום א'), ששיאן היה באירוע של חסידי גור באצטדיון העירוני שהתקיים בהפרדה מגדרית בין גברים לנשים.
3 צפייה בגלריה
האירוע בהפרדה של חסידות גור בערד
האירוע בהפרדה של חסידות גור בערד
האירוע בהפרדה של חסידות גור בערד
(צילום: פרטי)

בהודעת העירייה על כך, נאמר שבנוסף לאזור שיהיה בהפרדה מגדרית, יהיה גם אזור המיועד לכלל התושבים, ללא הפרדה. יש לציין כי האירוע בהפרדה היה של חסידות גור, שהביאה בבחירות האחרונות לניצחונו של ראש העירייה יאיר מעיין.
ראש העירייה לשעבר, עו"ד ניסן בן חמו, פרסם פוסט חריף ובו תקף את מעיין: "הכי חשוב שהאירוע המרכזי של חסידי גור יתקיים בערד כאשר אלפי חסידים יגיעו מכל רחבי הארץ לאצטדיון העירוני לטקס הדלקה שיתקיים בהפרדה מגדרית בחסות ובמימון עיריית ערד וכל זאת על מנת לרצות 70 אחוזים מהבוחרים שהושיבו אותך על הכיסא".

3 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
(צילום: חיים הורנשטיין)

עוד כתב בן חמו: "במשך שנים התנגדנו לממן אירועים עירוניים בהפרדה מגדרית והדרת נשים מבמות עירוניות, כאשר אירועים כאלו התקיימו במימון פרטי בלבד".
ראש העירייה, יאיר מעיין, לא נשאר חייב ופרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו תקף את בן חמו והביא לדוגמה את אירועי ל"ג בעומר בערד שמתקיימים בהפרדה כבר שנים רבות לשמחת התושבים, "ואפילו ניסן בן חמו השתתף בהם מידי שנה, אבל לא יכל להתאפק ושוב בפוסט של שנאה טען, שזו הפעם הראשונה שיש בערד אירוע בהפרדה הכל כדי להסית.
"אל תלכו שולל אחר מסיתים ומפיצי שנאה, חשוב לכבד את כל הקהילות בעיר ולכולנו יהיה פה טוב יותר. ל"ג בעומר שמח", כתב מעיין.

3 צפייה בגלריה
יאיר מעיין
יאיר מעיין
יאיר מעיין
(צילום: הרצל יוסף)

ל'מיינט באר-שבע והנגב' אמר היום (ב') ראש העירייה מעיין בנוגע להפרדה המגדרית: "שנים רבות מתקיימים אירועים דתיים בעיר בהפרדה, זה לא הפריע לאיש. רק כשזה נוגע לקהילת גור פרובוקטורים מסיתים מנסים ללבות את האש בטענה שהעיר הפכה לחרדית. השקרים נחשפו, מדובר בהסתה של שנאה".
לדבריו, "בעיר ערד חיים תושבים נאורים ודמוקרטיים שמכבדים את הזכות של כל קהילה לקיים את אורחות חייה בהתאם למנהגיה. קומץ פרובוקטורים קיצוני מנסה ללבות את האווירה בעיר במקום לשמור עליה כעיר נאורה וליברלית".

קראו גם:

ניסן בן חמו מסר בתגובה לדבריו של מעיין כי השתתף בעבר באירועי הפרדה שחב"ד קיימו ואמר כי מדובר במקרה שונה לחלוטין: "אירוע חב"ד הוא צעדה משותפת של כל המשפחות, נשים גברים וילדים, לאחר מכן נכנסים כולם מכניסה אחת משותפת לגברים ונשים וההפרדה בישיבה היא מינורית לחלוטין. ניתן בכלל להשוות לאירוע הפרדה מוחלט של חסידי גור באצטדיון העירוני?".