סערה בקמפוס אוניברסיטת בן־גוריון. פוסט בו שיתפה סטודנטית לסיעוד באוניברסיטה סרטון ברשתות החברתיות, המכחיש חלק מאירועי הטבח בשביעי באוקטובר, וגם נטען בו כי מדובר בפייק ניוז, הביא להעמדתה של הסטודנטית לדין בפני ועדת המשמעת של האוניברסיטה. בסוף השבוע שעבר הוחלט להסתפק בנזיפה ובהטלת 40 שנות התנדבות בקהילה על הסטודנטית, תושבת המגזר הבדואי.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)

הסטודנטית מחקה את הפוסט ושלחה מכתב התנצלות לעמיתיה בכיתה ולראש המחלקה.
ועדת המשמעת של האוניברסיטה היא גוף עצמאי בכל הקשור להחלטותיה באשר להתנהלותם של חברי סגל וסטודנטים, ובהנהלת האוניברסיטה החליטו להגיש ערעור על החלטת הוועדה בנימוק שהעונש שהוטל על הסטודנטית אינו חמור דיו.
להחמיר בענישה
"הנהלת האוניברסיטה", כך נמסר מאוניברסיטת בן־גוריון, "מגנה בכל תוקף את האופן בו הסטודנטית התייחסה לטבח הנוראי בשביעי באוקטובר ברשתות החברתיות. אין כאן מקום לנרטיבים או להקשר. מדובר ברצח ובפשעים נגד האנושות שבוצעו על ידי החמאס ושותפיהם. כל דרך אחרת להציג זאת היא שקר ואין מקום להפצת 'פייק ניוז' על ידי מי מקהילת האוניברסיטה".
עוד נמסר כי "האוניברסיטה לא תכיל ולא תפגין סובלנות כלפי שום סוג של תמיכה בטרור, במעשי הרצח הנוראיים של השביעי באוקטובר או גילויי גזענות, והיא תטפל במקרים כאלה במלוא החומרה. האוניברסיטה מתקשה לחיות עם גזר הדין המקל. למרות האמון המלא שיש בחברי ועדת המשמעת, בכוונת האוניברסיטה להגיש ערעור ולבקש עונש חמור יותר".
לערעור האמור מצטרפת גם האגודה הסטודנטיאלית של אוניברסיטת בן־גוריון. מטעמה של האגודה נמסר ל"ידיעות הנגב" כי "האוניברסיטה הגישה ערעור רשמי על החלטת ועדת המשמעת ואנחנו כאגודה נשלח נציג מטעמנו, אשר ישתתף בוועדה כדיין. אנחנו נהיה חלק מההחלטה הסופית שתתקבל בדיון הזה".

תגובות סוערות


נכון לעכשיו טרם נקבע מועד לדיון בערעור האוניברסיטה, אך בקרב הסטודנטים, בהם גם כאלה החולקים את ספסל הלימודים עם אותה סטודנטית, הרוחות סוערות.

2 צפייה בגלריה
יחזרו ללימודים? סטודנטים
יחזרו ללימודים? סטודנטים
האירוע יצר סערה בקרב הסטודנטים באוניברסיטה
(תמונה להמחשה: ShutterStock)

קראו גם:

"לא ייתכן", שיתפה בפייסבוק אוריאן שטייף, סטודנטית שנה שנייה בלימודי סיעוד, שניצלה ממסיבת ה'נובה' ליד רעים ולומדת עם אותה סטודנטית שהועמדה לדין בפני ועדת המשמעת, "שבחורה שלומדת איתי פרסמה באינסטגרם שלה פוסטים מזוויעים המצדיקים ותומכים במעשי ארגון החמאס, חוזרת לכיתה ומראה את פניה בכל בוקר בשבוע האחרון ללא כל בושה. לא ייתכן כי הבחורה הזאת עברה ועדת משמעת עם כל המי ומי של האוניברסיטה, והדבר היחיד שיצא משם זה מכתב התנצלות כלפי הכיתה. לא ייתכן כי תומכת טרור תקבל דיפלומה להיות אחות מוסמכת כדי לטפל בחולים. לדעתי, לא מגיעה לה הזכות לעסוק במקצוע אוהב אדם שכזה, ובמיוחד שלא לקבל דיפלומה ממוסד אוניברסיטאי שמכבד את עצמו כמו אוניברסיטת בן־גוריון. מכתב ההתנצלות לא ישתיק אותנו".
ממרכז "עדאלה" המייצג את הסטודנטית בהליכים המשמעתיים, נמסר בתגובה ל"מיינט באר שבע והנגב": "במקרה שלפנינו הכירה הסטודנטית ששיתפה את הסרטון, שחלק מן העובדות שהוכחשו בו התבררו כנכונות, ואף הביעה התנצלות על הדברים. יתרה מזאת, הסטודנטית הדגישה בפני ועדת המשמעת כי היא מגנה את המעשים שהתבצעו כלפי אזרחים ישראלים בשביעי באוקטובר, ולכן היא מקבלת על עצמה את העונש שניתן לה בעקבות הפגיעה שחוו סטודנטים מדבריה. אין כל הצדקה להגשת ערעור נגד העונש, מלבד הצורך של הנהלת המוסד להניח את דעתם של המוחים".