באר-שבע עלתה בשנת 2022 לקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני במדדי איכות החיים והיא מובילה מבין 18 הערים הגדולות בארץ באחוז הנמוך ביותר של חוסר שביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה, באחוז הגבוה ביותר של דיור בר השגה ובאחוז הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי.
2 צפייה בגלריה
העיר באר שבע - תמונת פייסבוק
העיר באר שבע - תמונת פייסבוק
העיר באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

כך עולה מנתוני סיכום מדדי איכות החיים לשנת 2022 ב-18 הערים הגדולות בארץ, שאוכלוסייתן מונה למעלה מ- 100 אלף תושבים בכל עיר, אשר פורסמו ביום שלישי השבוע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מתוך 56 מדדי איכות חיים זמינים שנבחנו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ב- 29 מדדים מצבה של בירת הנגב טוב יותר מהממוצע הארצי וב- 27 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי. על פי נתוני הלמ"ס, מצבה של באר-שבע היה טוב במיוחד לעומת הממוצע הארצי בממדים הבאים: האחוז הנמוך ביותר של חוסר שביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה – 31.3 אחוז לעומת 46.7 אחוז ברמה הארצית והאחוז הגבוה ביותר בדיור בר השגה – 48.7 אחוז לעומת 23.5 אחוז ברמה הארצית. הנתונים גם מצביעים על כך שבאר-שבע גם מובילה ביחס בין נשים לגברים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי, כמעט פי שלושה מהממוצע הארצי.

2 צפייה בגלריה
העיר העתיקה באר שבע
העיר העתיקה באר שבע
העיר העתיקה באר שבע
(הרצל יוסף)

קראו גם:

לעומת זאת, כך על פי נתוני הלמ"ס, מצבה של באר-שבע היה פחות טוב מהממוצע הארצי במדד תחושת הביטחון האישי ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשיכה ועמד על 68.8 אחוז לעומת הממוצע הארצי שעמד על 80.4 אחוז. בבאר-שבע, כך מצביעים נתוני הלמ"ס, נרשם בשנת 2022 השיעור הגבוה ביותר של תחושת בדידות והוא עמד על 28.6 אחוז לעומת הממוצע הארצי של 20.9 אחוז.