עצוב: מיה אנגלרט, שפעלה במשך שנים רבות למען העולים החדשים מהתפוצות, הלכה לעולמה בגיל 83. הלוויתה התקיימה אתמול (רביעי) ביישוב עומר.
2 צפייה בגלריה
מיה אנגלרט ורוביק דנילוביץ'
מיה אנגלרט ורוביק דנילוביץ'
מיה אנגלרט ורוביק דנילוביץ'
(צילום: מתוך האלבום הפרטי)

מיה יקירת העיר באר-שבע נולדה בהר הצופים בירושלים. היא הגיעה לבאר-שבע בשנת 1971 ולמעשה מאותו רגע גורלה נקשר עם העולים החדשים.
מטרתה היתה להקל בקליטת של משפחות העולים ועשתה הכל כדי להקל עליהם. מיה היתה מרכזת הוועדה הציבורית לקליטת עולים ניהלה שנים רבות את 'בית העולה'. בשנת 1987 נשלחה עם בן זוגה לשליחות חשאית בברית המועצות.
ביוזמתה הקימה את עמותת 'קרן עזרה לעולים נזקקים' וגייסה מיליוני שקלים. מלבד הפעילות ההתנדבותית לסיוע לעולים מיה היתה פעילה חברתית בתחומים רבים.
בדברי ההספד אמר ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "כולנו היינו במידה רבה עוזרים של מיה. היא פעלה בכל כוחה ובמרץ רב למען העולים החדשים, למען החלשים בחברה והיא הפעילה את כולנו. אי אפשר היה לומר לא לאשה המופלאה הזאת. תודה מאיה על הזכות להיות חבר שלך במשך כל כך הרבה שנים. תודה על כל הפעילות רבת השנים שלך למען העולים החדשים ולמען הרבים שנזקקו לסיוע שלך. היית מופת של אהבה ולא הפסקת בעשיה הטובה במקביל למאבק הבלתי פוסק במחלה הקשה שממנה סבלת".

2 צפייה בגלריה
מיה אנגלרט
מיה אנגלרט
מיה אנגלרט
(צילום: מתוך האלבום הפרטי)

קראו גם:

יו"ר וועדת ההתנדבות בעירייה וחברת מועצת העיר, עו"ד מינה קלמן חדד, הכירה את מיה בשנות ה-90 ושיתפה איתה פעולה בפעילויות ההתנדבותיות הרבות.
מינה קלמן חדד מספרת על מאיה ונפרדת ממנה:"אישה דעתנית, עוצמתית, לא ניתן היה להגיד לה לא. אוהבת את החיים, בשלנית מעולה, אוהבת מכל הלב, ודורשת למען העולים מכל הלב. היו לי אנשים שביחד טיפלנו בהם, וגם כמה אירועים משותפים למען עולים ששילבתי גם בקתדרה העממית שניהלתי. אהבתי לעבוד מולה, כי היא אהבה את האנשים שלה ונלחמה כמו לביאה למענם. הערכתי את העשייה שלה, מאיה אוהבת אדם וציונית אמיתית, עבורה העולים והמדינה הם מעל הכל, אישה רבת פעלים, אהבתי אותה".