נתונים מדאיגים: 46,375 דירות בבאר-שבע ללא ממ"ד. נשיא 'התאחדות הקבלנים בוני הנגב' מזהיר :"אי הוודאות לגבי עתיד תמ"א 38 מציב את הדיירים בבתים לא ממוגנים מול שוקת שבורה" העירייה :"מעודדים תהליכי התחדשות עירונית".
1 צפייה בגלריה
רעידת אדמה
רעידת אדמה
רעידת אדמה
(צילום ארכיון להמחשה: דובר צה"ל)
שתי רעידות האדמה שהתרחשו השבוע בישראל, שוב העלו לסדר היום את הצורך בחיזוק מבנים שנבנו במחצית המאה הקודמת ומהווים סכנה לדיירים. ממצאי דו"ח של "התאחדות הקבלנים ובוני הארץ" חושף נתונים מדאיגים לגבי מבנים החשופים לקריסה בזמן רעידות אדמה וירי טילים.
מהדו"ח עולה כי בבאר-שבע 48,427 דירות ללא ממ"ד (נכון ליוני 2020), וזאת מתוך 79,255 כלל הדירות והמבנים בעיר.
קראו גם:
נשיא "התאחדות הקבלנים ובוני הארץ" ראול סרוגו מתריע: "אי הוודאות לגבי עתיד תמ"א 38 (חיזוק מבנים י.ל) מציב את כל הדיירים בבתים לא ממגונים מול שוקת שבורה. ענף הבניה לא יכול לפעול באי וודאות כזו והתוצאה שלה היא הפסקת רוב הפעילות של קידום פרויקטים חדשים של תמ"א 30".
עוד מוסיף סרוגו ואומר כי, "השרה איילת שקד מקדמת חלופה לתמ"א שאמורה להתבטל באוקטובר הקרוב. מרגע אישור התכנית החדשה, עניין שעדיין לא ברור כלל, מתי יקרה, ועד ליישומה המלא, יעברו שנים. על שרת הפנים להכריז כי היא מאריכה את תכנית תמ"א בשלוש שנים לפחות. רק כך יוכל השוק להתייצב, קבלנים ויזמים יחזרו לתכנן ולבצע פרויקטים במסגרת התכנית, ובינתיים תוכל המדינה לחשוב ולתכנן ביחד עם גורמי המקצוע ואנשי השטח חלופה ראויה ואיכותית לתכנית".
גורם מקצועי שבקיא בפרטים מסר ל"מיינט באר-שבע והנגב" כי, "הבעיה היא עם מבנים שנבנו במאה הקודמת על גבי עמודים על פי התקן, במקרה של רעידות אדמה או ירי טילים העמודים האלה לא יכולים להחזיק את הבניין והוא פשוט ייפול ויקרוס".
דובר עיריית באר-שבע אמנון יוסף מסר בתגובה: "אחת מהפעולות שעיריית באר-שבע מקדמת על מנת להביא לחיזוק המבנים הישנים הוא עידוד תהליכי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות. בעיר מקודם היום תכנון ל 12 מתחמי 'פינוי בינוי' בהם פוטנציאל להקמת למעלה מ-10 אלפים יחידות דיור חדשות".
לעדכונים - חדשות באר שבע