חודש אחרי שהתגלה כי עבריינים בדואים השתלטו על חייו של ערירי נכה מבאר שבע, גזלו ממנו את קצבת הנכות והותירו הרס בביתו, החליטו מספר צעירים בדואים לבוא לעזרתו ולהעלות את החברה הבדואית לא רק בהקשרים שליליים.
הצעירים, ובראשם סג'אר אבו סריחאן, סטודנט בתכנית 'שבילים' במכללה האקדמית על שם קיי, מדגישים שיש בחברה הבדואית לא מעט אנשים עם נתינה ואכפתיות. כששמעו על אדם ערירי בבאר שבע שהיה קורבן להתעללות, החליטו לקחת את 'הכלים' שרכשו בלימודי התואר וליישם אותם הלכה למעשה. הם שיפצו את ביתו, כולל צביעה, ניקיון, שתילת פרחים בגינה ואפילו גייסו תרומות למוצרי חשמל וריהוט.
2 צפייה בגלריה
מנקים את הבית
מנקים את הבית
מנקים את הבית ומוכיחים שאפשר אחרת
(צילום: סג'אר אבו סריחאן)
קראו גם:
אבו סריחאן, אשר משמש גם כמנהל רשת הבוגרים במכינה 'נווה מדבר ניצנה' שבה לומדים הנערים מהחברה הבדואית, מספר:" החברה הבדואית עולה לרוב לכותרות רק בהקשרים הרעים, מה שמשפיע רבות על הצעירים אצלנו בחברה, גם כשהם רוצים לעשות טוב, כבר קשה להם להאמין בעצמם. לכן הרמתי את הכפפה והוכחתי לנערים האלו כמה טוב אפשר לעשות בעולם. הצלחנו לשקם את הבית שהיה תחת הרס, ועכשו יהיה לו מקום נעים, נקי ונוח לבלות בו את שארית חייו".
2 צפייה בגלריה
ביתו של הקשיש הערירי
ביתו של הקשיש הערירי
ביתו של האדם הערירי בבאר שבע
(צילום: סג'אר אבו סריחאן)
ראש תכנית 'שבילים', שני סגינור - רם, מספרת כי התכנית נועדה לתת אפשרות לאנשי חינוך וחברה בדרום לפרוץ את הדרך: "אני שמחה לראות שהכלים שסג'אר מקבל בתכנית נלקחים ליוזמות שהם מחוץ לנדרש, והופכים להיות אקטיביים ומשפיעים בקהילה שלו ומחוצה לה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב