שכונת מרכז אזרחי בבאר שבע, הנמצאת בלב העיר ופועלים בה עסקים רבים, צפויה לעבור מהפך גדול. בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית באר שבע, הונחה תוכנית אב לקביעת מדיניות להתחדשות במרכז אזרחי. מדובר בתוכנית שאמורה להפוך את מרכז אזרחי למרכז עסקים ראשי מטרופוליני מעורב שימושים.
עיקרי התכנית מדברים על תפיסה תכנונית כוללת להתחדשות. במסגרת זו תתאפשר תוספת של 3,000 יחידות דיור לצד הגדלת ההיצע התכנוני לשטחי מסחר ותעסוקה, כלומר, פיתוח המרכז האזרחי וקליטת יחידות הדיור בו ייעשה בהתאם לשלביות בפריסה לפי יעדים שנתיים.
1 צפייה בגלריה
 רחוב קרן היסוד בשכונת מרכז אזרחי
 רחוב קרן היסוד בשכונת מרכז אזרחי
רחוב קרן היסוד בשכונת מרכז אזרחי
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
כבר היום, שכונת מרכז אזרחי תופסת מקום נכבד כמרכז עסקים תוסס ועירני, ומשלבת מגורים עם עסקים. בשכונה פועלים בין היתר קניון קריית הממשלה והיכל בתי המשפט. התוכנית מניחה למעשה את התשתית להפיכת המרכז האזרחי למחבר עירוני בין שדרות רגר, העיר העתיקה, נחל באר שבע, שכונה ג' ושכונה א'.
התוכנית מתבססת על הנחיות תוכנית המתאר הכוללת לבאר שבע 2030 ומעמידה כלים תכנוניים לפיתוח המרכז האזרחי כמרכז עסקים ראשי, עם תחבורה ציבורית מודרנית, חיי תרבות ובילוי, תעסוקה מגוונת, נגישות למוסדות ציבור וממשל, והיצע משמעותי של יחידות דיור המציעות איכות חיים עירונית.
העירייה היא זו שיזמה את התוכנית מתוך הכרה בחשיבות המרכז האזרחי הפועם של אזור באר שבע והנגב כולו, וליוותה את התוכנית מקרוב לאורך כל תהליך התכנון. העירייה ממליצה לאשר את התוכנית כמדיניות עירונית, ובכפוף להטמעת דרישות מינהל הנדסה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב