מתחם השוק הבדואי שידע בעבר ימים יפים בבאר־שבע צפוי לעבור בקרוב מהפכה רצינית. הקונספט שעליו מדובר: הקמת מתחם בסגנון "אקספו תל־אביב", זה לפחות מה שמתכננת עיריית באר־שבע. בימים אלו מקדמת העירייה תוכנית שאפתנית להקמת מרכז ירידים שבו יתקיימו תערוכות ארציות ובינלאומיות.
1 צפייה בגלריה
מתחם השוק הבדואי. במהלך השבוע די נטוש
מתחם השוק הבדואי. במהלך השבוע די נטוש
מתחם השוק הבדואי. במהלך השבוע די נטוש
(צילום: הרצל יוסף)
ל"מיינט באר שבע והנגב" נודע כי מטרת התוכנית היא יצירת בסיס תכנוני שיאפשר בעתיד לקדם בנייה של מרכז ירידים במתחם הממוקם במבואה הדרומית של העיר, מול מתחם "סינמה סיטי" ובסמוך לגשר התורכי.
המיקום נבחר בשל מרכזיותו והיותו מחבר בין אזור המרכז האזרחי ותחנת הרכבת לבין פארק נחל באר־שבע. את התוכנית מכינה האדריכלית נעמה מליס, כאשר צוות התוכנית כולל יועצים רלוונטיים, ביניהם יועצים מתחומי התיירות, תנועה וסביבה.
קראו גם:
לצורך התוכנית ולקידומה, רשות מקרקעי ישראל תעביר 470 אלף שקלים למימון ראשוני.

ממשיכים לפתח

"אקספו תל־אביב" הינו המתחם הגדול והמתקדם בישראל לעריכת כנסים, תערוכות, ירידים, מופעים ואירועים מגוונים בקנה מידה בינלאומי. אמנם התוכנית שהעירייה מקדמת לא מדברת על סדר גודל של המתחם בתל־אביב, אך יש דמיון בין הפרויקטים מבחינת התוכן. השוני הצפוי בין שני המתחמים הוא בגודל השטח. מתחם השוק הבדואי קטן יחסית, אך לדעת גורמי המקצוע, הוא הכי מתאים לקיום כנסים ותערוכות, ונבחר בין אלטרנטיבות אחרות.
בעל עסק: "צריך רק לחשוב כיצד מחברים בצורה מודרנית את כל אזור המוסכים הסמוך למתחם השוק"
התוכנית שהעירייה מקדמת היא לצורך למידת המצב הקיים והכנת חלופות תכנון. התוכנית גם משתלבת עם ההתפתחות המואצת של העיר, בעיקר הקמת שכונות חדשות מכוח הסכמי הגג שנחתמו בין העירייה לבין משרד הבינוי והשיכון, והצורך שהולך וגדל לספק היצע תרבותי מגוון ונגיש, כחלק מהיותה של באר־שבע כעיר מטרופולין שבה מרכזי תרבות גדולים לתושביה ולתושבי הסביבה.
הקמת מרכז ירידים ותערוכות היא עוד שלב בהפיכת העיר למרכז חזק שמספק מגוון שירותים לתושבים. עיריית באר־שבע אישרה כי מטרת התוכנית היא יצירת בסיס תכנוני שיאפשר לקדם מרכז ירידים ויהווה פלטפורמה לתערוכות ארציות ובינלאומיות.
"זאת תוכנית מצוינת", אומר בעל מוסך מהאזור. "במהלך כל השבוע המקום עומד די נטוש ומזמין אליו רוכלים שפשוט תופסים איזו פינה ומאלתרים סוג של בסטה. הקמת מתחם כזה תתרום בלי שום ספק ליוקרה של האזור, צריך רק לחשוב כיצד מחברים בצורה מודרנית את כל אזור המוסכים הסמוך למתחם השוק".
לעדכונים - חדשות באר שבע