תאונה מחרידה התרחשה היום (שבת) סמוך לשעה 14:30 בצהריים בין רכב פרטי לרכב מסחרי, בכביש 90 סמוך לצומת פארן בערבה. מותם של ארבעה בני אדם, ביניהם שני ילדים, נקבע בזירה. על פי מד"א, שלושה מהרוגי התאונה ופצוע אחד הם תושבי מזרח ירושלים. הרוגה נוספת ואחד הפצועים הם תושבי באר שבע.
2 צפייה בגלריה
מזירת התאונה הקטלנית
מזירת התאונה הקטלנית
מזירת התאונה הקטלנית
(צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה)
כוחות החירום שהוזעקו לזירה הקשה, מצאו כי מדובר בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב, אחד עם שני נוסעים והשני עם ארבעה. ברכבים אותרו שלושה לכודים: גבר, אישה וילדה בת 13.
קראו גם:
חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל, נאלצו לקבוע את מותם של ארבעה מנוסעי הרכבים: גבר כבן 65, אשה כבת 40, נערה כבת 13, וילד כבן 4.
בזירה הוענק טיפול רפואי ופינוי במסוקים לבית חולים סורוקה של שני פצועים, גברים כבני 40, במצב בינוני עד קשה.
הפאראמדיקים של מד"א סיפרו: "מדובר בתאונה מחרידה, ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד נסעו גבר ואשה ובשני 4 נוסעים, מרכב אחד חולצו גבר כבן 40 ואשה כבת 40 שהייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב מערכתית קשה, ביצענו בדיקות רפואיות, ונאלצנו לקבוע את מותה, הגבר היה בהכרה וסבל מחבלות, ולאחר טיפול ראשוני פונה לבית חולים במסוק כשמצבו בינוני עד קשה.
מהרכב השני חולצו ארבעה נוסעים. גבר בשנות השישים, נערה כבת 13 וילד כבן 4, הם היו מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק. ניסינו להציל אותם וביצענו פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם, גבר נוסף כבן 40 שהיה ברכב חולץ כשהוא סובל מחבלות, לאחר טיפול ראשוני הוא פונה במסוק לבית חולים כשמצבו בינוני עד קשה".
2 צפייה בגלריה
מזירת התאונה הקטלנית
מזירת התאונה הקטלנית
מזירת התאונה הקטלנית
(צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה)
מבית החולים "סורוקה" נמסר כי, "לחדר הטראומה בסורוקה פונו במסוק שני פצועים מתאונת הדרכים בכביש 90. שניהם במצב בינוני. אחד, לאחר בדיקות הדמיה, הועבר לחדר ניתוח סובל מחבלת בטן. פצוע שני נמצא עדיין בהדמיות ובבירור רפואי בחדר המיון".
ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור, הגיב על התאונה הקטלנית ואמר כי, "הממשלה העסוקה במאבקים פופוליסטיים ושמירה על כסאות, מזלזלת בתושבי הערבה, ציבור הנהגים, הנוסעים, החיילים, המטיילים וכלל משתמשי כביש הערבה האדום, ולא מקדמת הרחבתו לדו מסלולי דו נתיבי- כמשימה לאומית להצלת חיי אדם! זאת למרות הבקשות והנתונים הקשים מהתאונות על כביש 90 המונחים לפני השרים וחברי הכנסת. רק בעשור האחרון אירעו 234 תאונות דרכים בכביש הערבה 90, האדום מדם, בהן נפגעו 462 בני אדם, מהם 33 הרוגים".
צוות פעולה של תושבי הערבה התיכונה החתימו 6000 נהגים ביניהם נהגי אוטובוסים ומשאיות בדרישה להרחבת הכביש לאלתר.
סגן שרת החינוך, ח"כ מאיר יצחק הלוי: ״לצערנו התרחשה היום עוד תאונה קטלנית ומזעזעת שנוספה לרצף מזעזע של תאונות קטלניות על כביש דמים זה. כל אזרח ישראלי אשר נסע בכביש הערבה מבין את הסכנה הטמונה בנהיגה על כביש דמים זה. לאחר מאבק שקיימתי בתקופת הדיונים על תקציב 2022 עם שרי התחבורה והאוצר והגורמים המקצועיים במשרדים אושרו 300 מיליון ש״ח עבור שדרוג עוד כ-20 ק״מ מצומת קטורה צפונה והתחייבות לאישור תקציב רב שנתי (עד חמש שנים) לשדרוג כביש הדמים עד צומת ערבה. כח״כ האילתי הראשון אני אומר בקול חד וברור: די עם ההפקרות וההזנחה רבת השנים, לא נוכל יותר להבליג על ההפקרות בכביש דמים זה! תושבי אילת, אילות, ערבה תיכונה וכל המשתמשים בכביש זה אני מתחייב להילחם בכל האמצעים העומדים לרשותי עד אשר כל כביש הערבה ישודרג".
המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.
לעדכונים - חדשות באר שבע