בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע היום (חמישי) פה אחד את אבירם זגורי ברצח רותם הרוש ז"ל, במהלך מסיבת יום ההולדת שלו בביתו בבאר שבע, בנובמבר 2018. כמו כן, הורשע זגורי בכל העבירות הנוספות שיוחסו לו בכתב האישום של נסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאה והובלת נשק.
ברקע הפרשה שהתנהלה במשך שלוש שנים וחצי, סירובו של אדם מסרוגה, שנורה גם הוא באותה תקרית, להעיד בפרשה, מחשש שיפגעו בו. כתוצאה מכך הוא נשלח למאסר, כשרק קיר הפריד בינו לבין זגורי, האיש שירה בו.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
לבסוף הרשיע, כאמור, בית המשפט את זגורי ברצח, ובכך למעשה נתן אמון מלא בעדותם של עדי התביעה וקבע, כי הם העידו מדם ליבם, וכי הפרקליטות, שיוצגה על ידי עו"ד רותם יוחנני – הר ציון מפרקליטות מחוז דרום, הוכיחה מעבר לכל ספק סביר, כי הנאשם זגורי הוא שביצע את הרצח ועבירות נוספות.
על פי קביעותיו של בית המשפט המחוזי, על רקע סכסוך בין זגורי למסרוגה, בתחילת יום ההולדת של רותם הרוש, עזב הנאשם את האירוע, התחמש ברובה קרלו מאולתר, חזר לאירוע עם שותפו נאור, ארב למסרוגה ליד הבית, ירה במרכז גופו מספר יריות, וכן ירה בירכה של אמו של הרוש שניסתה לעצור את זגורי. לאחר מכן, החל זגורי להימלט עם שותפו, נאור, ובעוד הרוש רודף אחריו, עצר זגורי, הסתובב לעברו וירה בראשו.
זגורי נמלט מהזירה והסתתר בבית דודתו, עד שנתפס ונעצר שם כעבור כשבוע.
בית המשפט המחוזי דחה את גרסתו של זגורי, שטען כי לא נכח בזירה בעת הירי, וקבע שהיא שקרית ואינה אמינה. בנוסף, דחה בית המשפט את טענות ההגנה השונות שהעלה הנאשם וקבע, כי אינן מקימות ספק סביר בראיות שהוצגו על ידי התביעה.
בית המשפט ציין בהכרעת הדין, כי "ההגנה לא ביססה כל תרחיש חלופי שיש בו כדי ליצור ספק סביר. היא רק ניסתה להכחיש את החתיכה בתצרף האמור שבה מופיע דיוקנו של הנאשם. הכחשה זו לא נשענה על תשתית ראייתית ממשית, אלא רק על סירובם של הנאשם, כדי לנסות להציל את עורו, ושל עדי ההגנה האחרים, כדי לשמר את הקוד העברייני של אי שיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק, להודות במה שבוסס כדבעי על ידי עדי התביעה – הוא זהותו של הנאשם כמי שירה בסמטה בליל האירוע".
שותפו של זגורי, נאור מירשוילי, הודה בחלקו בפרשה, ובמסגרת הסדר טיעון נגזרו עליו 14 שנים לריצוי בפועל.
דיון הטיעונים לעונש נקבע ליום 7.7.2022.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב