לפני שלוש שנים נרצח רותם הרוש, תושב באר שבע, סמוך לביתו במהלך מסיבת יום הולדתו ה-21. אתמול (שלישי) הרשיעו שופטי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע את נאור מירלשוילי, תושב עפולה, בהריגתו של רותם הרוש ובניסיון לרצח של חברו. במסגרת הסדר טיעון, שהושג בין הצדדים, יוטל על מירלשוילי עונש של 14 שנות מאסר בפועל.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
על יסוד הודאתו של מירלשוילי בעובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר הטיעון, הרשיעו אותו שופטי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק, בעבירות של ניסיון רצח, הריגה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ונשיאה והובלת נשק.
קראו גם:
יצוין, כי משפטו של אבירם זגורי, נגדו הוגש כתב אישום בגין רצח רותם הרוש ז"ל, עדיין מתנהל בתיק נפרד ונמצא בשלב הסיכומים.
במהלך משפטו של אבירם זגורי, ולאחר שמיעת עדויותיהם של שני עדים מרכזיים לאירוע, חלה התפתחות משמעותית במארג הראייתי ביחס למעורבותו של מירלשוילי באירוע הרצח, ובפרקליטות החליטו כי יש די ראיות להעמדתו של מירלשוילי לדין פלילי.
מירלשוילי טען בפני חוקריו כי מעולם לא ירה באיש וכי לא תכנן לפגוע ברותם הרוש ז"ל, אך כאמור לאחר שהתיק נחקר בימ"ר נגב הוחלט להגיש נגד מירלשוילי כתב אישום המייחס לו עבירות של רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאת והובלת נשק.
לאחר קיום משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים, ולאחר קיומו של הליך גישור, הגיעו הצדדים להסדר טיעון לפיו מירלשוילי יודה ויורשע בעובדות כתב אישום מתוקן, ממנו נמחקה עבירת הרצח, וכי הוא יחזור בו מכפירתו בכתב האישום המקורי.
במהלך הכרעת הדין פנה נאור מירלשוילי לאמו של רותם הרוש ז"ל, שולה אבו, אשר נכחה בדיון בבית המשפט, ואמר: "אני רוצה להגיד לך, שאני בחיים שלי לא ידעתי שיקרה דבר כזה, ואני מקווה שאת יודעת את זה בלב שלך. לא דמיינתי בחיים שיקרה לו דבר כזה".
אמו של רותם ז"ל השיבה לו בבכי, ואמרה: "אם לא הייתי יודעת שהיית שם, לא הייתי רוצה בחיים שתשב במקום שתשב בו עכשיו. אני לא הייתי רוצה. אני מתחננת אליך, תעשה טוב ללב שלך, תעשה טוב ותבקש סליחה, תבקש ממני סליחה. תבקש מרותם שלי סליחה. הוא אהב אותך".
מירלשוילי השיב לה ואמר: "אני מבקש ממך סליחה. שאלוהים ייתן לך כוח. בחיים לא הייתי עושה לו את זה".
על פי החלטת בית המשפט נקבע המועד לשמיעת הטיעונים לעונש והראיות לעונש ככל שיהיו ל- 14 בפברואר הקרוב.
לעדכונים - חדשות באר שבע