רוצים ביטחון: עשרות תושבים זועמים מפגינים הערב בצומת רגר וינגייט בבאר שבע במחאה על אירועים האלימות אמש בבית החולים סורוקה. המפגינים קוראים קריאות נגד ראש הממשלה והעירייה ומזהירים מפני אנרכיה. "די להיתמם הנגב מדמם", זועקים המפגינים ודורשים תפנית במה שהם מכנים "מלחמה בטרור".
עקב ההפגנה נסגר הכביש הראשי בשדרות רגר וכלי רכב מתבקשים לנסוע בנתיבים אחרים. להפגנה הגיע חבר הכנסת איתמר בן גביר שמתח ביקורת על הממשלה "שמכרה את הנגב".
אתי, תושבת שכונה ג' הגיעה להפגין ולמחות נוכח האלימות המשתוללת בבאר שבע וביישובי הסביבה: "אין ביטחון, אין משילות, מה שקורה זו הפקרות, הילדים פוחדים לצאת בלילה, מה שקרה בבית החולים זה מבשר רעות, אנחנו מרגישים כמו בעזה ולא בבאר שבע".
המשטרה הודיעה שתאפשר את ההפגנה בתנאי שלא תחרוג מהכללים שסוכמו. ילד בן 10 שהגיע עם הוריו להפגין נשא שלט :"תנו לגדול בשקט". אביו שעמד לצידו התפרץ: "איך קורה שהמדינה שלנו לא שומרת על הילדים, גורמת להם להיות בחרדות ופוחדים, בושה וחרפה".
צעירה סיפרה כי היא פוחדת ללכת בלילה ברחוב מחשש להטרדות: "אני זועקת ומדברת בשם כל הבנות, איפה ראש הממשלה? איפה שר לביטחון פנים?".
1 צפייה בגלריה
הפגנה בבאר שבע
הפגנה בבאר שבע
הפגנה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בצילום שפרסם היום המרכז הרפואי סורוקה נראים היטב הצעירים, שמתפרעים בסמוך לאמבולנסים. הם יידו אבנים וירו ללא הפרעה.
בעקבות האירועים אמש בבית החולים פונו למלר״ד סורוקה 4 נפגעים.
ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: ״ההתרחשות האלימה שהגיעה לשערי חדר המיון וסיכנה את המטופלים ואת עובדי בית החולים, ממחישה לנו עד כמה המצב חמור.
קראו גם:
"בית חולים הוא סמל למקום שבו אזרחים באים לטיפול ולהחלמה וככזה יש לשמור עליו ביתר שאת ולכן אנו דורשים שיינקטו פעולות נמרצות לשמירה על שלום באי בית החולים וצוותו״.