אחרי הקטטה והירי מחוץ לבית החולים סורוקה אתמול (ראשון), כינס היום ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מסיבת עיתונאים מיוחדת, וביטא את רגשות כל תושבי הנגב כאשר אמר כי מדובר במלחמה אמתית על הדמוקרטיה של כולנו.
1 צפייה בגלריה
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ': "תכנון הרכבת הקלה הוא מהלך אסטרטגי ומחולל שינוי"
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ': "תכנון הרכבת הקלה הוא מהלך אסטרטגי ומחולל שינוי"
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ'
(הרצל יוסף)
"אנחנו נמצאים במשבר, בשעת חירום יומית, צריך לקרוא לילד בשמו, אני תמיד ממלכתי, תמיד מודד את מילותיי, אבל מדובר במלחמה אמתית על הדמוקרטיה של כולנו, יש פה טרור אזרחי שמתחיל אט אט להשתלט על המדינה זה קורה בכל מקום", אמר דנילוביץ'.
קראו גם:
אירוע הירי והקטטה שהתרחשו אמש (ראשון) מחוץ לסורוקה וברחבת המרכז הרפואי, הסתיים בארבעה פצועים, 19 עצורים והרבה מאוד חרדה בקרב תושבי האזור ומבקרי בית החולים שמצאו עצמם בעין הסערה. כל זה על רקע סכסוך בין שתי חמולות מהמגזר הבדואי.
ראש העירייה התייחס לאירוע החמור ואמר כי, "אתמול קרה מקרה חמור מאוד, מה שקרה אתמול זה אובדן שליטה של מדינת ישראל", והוסיף:" בכל רגע נחצה עוד קו אדום, הגיע הזמן לעשות לזה סוף".
דנילוביץ' מתח ביקורת גם על ראש הממשלה נפתלי בנט ועל השר לביטחון הפנים עומר בר לב, ואמר: "אני לא מתחמק, אני לא בורח, אני נמצא מול הציבור, אני מתראיין אני לא מתחבא, אין לי את כל התשובות, ובכל זאת אני כאן כיוון שמישהו אחר היה צריך להיות כאן בחודשים האחרונים".
בנוסף הזהיר ראש העירייה מפני מה שעלול לקרות בעתיד אם הסוגייה לא תטופל על ידי המדינה: "אני חושב שנקודת המפנה, נקודת השינוי, תמרור האזהרה הגדול החל במבצע 'שומר החומות' לא רק בבאר שבע והנגב אלא בכל מדינת ישראל, נפל דבר".
עוד הוסיף ואמר כי אם פורעי החוק ממבצע "שומר החומות" לא יועמדו לדין, "זה יהיה רק הפרומו למה שיקרה בעתיד".
בתוך כך, התייחס היום ראש הממשלה, נפתלי בנט, לקטטה אמש בבית החולים "סורוקה" ובפתח ישיבת צוות השרים למאבק בפשיעה אמר, כי "אנחנו מטפלים באופן סדור בבעיות שכבר התרגלנו שאין מה לעשות איתן. המשימה שלנו היא לא להוריד את הרגל מהגז, אלא להמשיך בכל הכוח עד להשלמת המשימה".
לפני הצהריים שוחח מפכ"ל המשטרה עם מנהל בית החולים "סורוקה", ד"ר שלומי קודש והדגיש בפניו כי המשטרה רואה בחומרה כל אירוע אלימות.
לעדכונים - חדשות באר שבע