אירועי האלימות הקשים אמש בבית החולים סורוקה בבאר שבע הביאו הבוקר (שני) לתגובות קשות מאנשי ציבור מכל הקשת הפוליטית.
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיע לבית החולים סורוקה בבאר שבע ונפגש עם המשנה למנהל בית החולים ירדן נבו, והקב"ט עמי ביטון. המשנה למנכ"ל סיפר לבן גביר על האירוע החמור: "לא זכור לי מעודי אירוע חמור כל כך", סיפר. בהמשך נפגש ח"כ בן גביר עם חולים מאושפזים שסיפרו על הפחד וחוסר הבטחון שהם חשים בבאר שבע.
2 צפייה בגלריה
בן גביר בבית החולים
בן גביר בבית החולים
בן גביר בבית החולים
(צילום: פרטי)
"אין סדר, אין משילות ואין מי שיעשה סדר", אמר בן גביר. "חברי הממשלה נעלמו, במקום להגיע לבית החולים ולהזדהות עם החולים שחוו אתמול טראומה, הם העדיפו להישאר בבית. מדיניות הדלת המסתובבת של בית המשפט צריכה להיפסק. לא ייתכן שמצד אחד המשטרה עוצרת מחבלים ומצד שני השופטים משחררים".
קראו גם:
"קדושתו של בית חולים כקדושתו של מסגד", אמר הבוקר פאיז אבו סהיבן, ראש עיריית רהט. "על המשטרה וגורמי לפעול ללא לאות ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים באירוע ב'סורוקה'. נחרדנו לשמוע על המקרה המזעזע שהתרחש בבית החולים. זו לא דרכנו. אנו קוראים לכם, אזרחים ומעורבים כאחד, לא כך פותרים סכסוכים, לא באלימות ולא בפגיעה כה מזעזעת בקדושת בית החולים".
2 צפייה בגלריה
פאיז אבו סהיבן: "להחלטה הזו יש השלכות"
פאיז אבו סהיבן: "להחלטה הזו יש השלכות"
פאיז אבו סהיבן
(צילום: הרצל יוסף)
ראש עיריית רהט הוסיף, כי "אנו מגנים ומוקיעים את פעילות המעורבים באירוע אמש. אסור לתת למראות אלו לחזור על עצמם ואני קורא למשטרה ולגורמי האכיפה לנקוט ביד קשה. לתושבי באר שבע והסביבה אני רוצה לומר שכולנו בספינה אחת. כולנו סובלים מאלימות ופשיעה, כולנו נושאים עיניים יחד לעבודתם של גורמי האכיפה. אל נא תפלו לגזענות ולשנאת האחר. האלימות המשתוללת היא אסון של כולנו".
בתוך כך, התריעו הבוקר אורטל פרלמן שמואלי וג'ולי קייט, מראשי "הפורום לקידום הנגב", על התגברות האלימות בנגב בימים האחרונים. "האלימות ממשיכה להרים ראש", ציינו פרלמן שמואלי וקייט, "לצערנו, ישנה עליית מדרגה מטרידה מאד בשבועות האחרונים. כיום אין תושב בנגב בכלל ובבאר שבע בפרט שלא חש בהתגברות האלימות. מי שחשב כי סכסוכי שבטים בדואים אינם פוגעים בנו טעה בגדול. רק תכנית שתשלב את הבדואים בתוך החברה הישראלית ותחמיר את הענישה בצורה משמעותית תשים סוף לדימום המתמשך בנגב".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב