התפתחות דרמטית בכתב האישום בגין רצח בבאר שבע: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה בוקר (ו') לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נאור מירשוילי (27), תושב עפולה, בגין רצח רותם הרוש ז"ל במסיבת יום ההולדת שלו בביתו בב"ש בנובמבר 2018.
כזכור, ביום 11.2.19 הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין רצח רותם הרוש ז"ל נגד אבירם זגורי (30), ומשפטו מתנהל. במהלך החקירה נחקר אף הנאשם, נאור מירשוילי, אך בהיעדר ראיות מספיקות מעבר לספק סביר כנדרש במשפט הפלילי, לא הוגש נגדו כתב אישום.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
זירת הרצח של רותם הרוש ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
במהלך משפטו של אבירם זגורי ולאחר עדויותיהם של שני העדים המרכזיים לאירוע, חלה התפתחות משמעותית במארג הראייתי ביחס לנאשם ולאחר השלמות חקירה, החליטה הפרקליטות כי יש די ראיות להעמדתו של הנאשם הנוסף לדין פלילי.
מירשוילי שמר על זכות השתיקה לאורך כל חקירותיו. יחד עם זאת הוא הקפיד להבהיר לחוקריו כי הוא מעולם לא ירה באיש וכי לא תיכנן לפגוע ברותם הרוש ז"ל וכי הוא עצמו לא ירה באיש.
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותם יוחנני- הר ציון, במהלך מסיבת יום ההולדת שנערכה למנוח בלילה בין 15.11.18- 16.11.18, בה השתתפו אנשים רבים, הגיע הנאשם עם בת זוגו ובשלב כלשהו הגיע גם זגורי.
במהלך המסיבה, נתגלע ויכוח אלים בין זגורי לבין חברו של המנוח, אדם מסרוגה, שלאחריו זגורי והנאשם עזבו את המסיבה וגמלה בלבם ההחלטה להמית את מסרוגה. בהתאם להחלטה זו, הצטיידו הנאשם וזגורי בנשק, הגיעו בשעות הלילה המאוחרות לסמטה הסמוכה לביתו של המנוח, כשהם מצוידים בנשק, כאשר זגורי נושא ומוביל את הנשק.
כפי שצוין בכתב האישום, הנאשם ניגש לביתו של המנוח וקרא למסרוגה לצאת מהבית, כאשר זגורי ממתין בסמטה כשהוא חמוש. מסרוגה יצא מהבית, מלווה במנוח ובאחיו וכאשר הגיעו לסמטה, פתח לעברם זגורי באש, וירה לעבר מרכז גופו של מסרוגה מספר כדורים. אמו של המנוח התערבה בנעשה, והנאשם הורה לזגורי לירות בה ובמנוח. זגורי כיוון את הנשק לעבר ראשה, הכה אותה באמצעות הנשק, כיוון את הנשק לעבר רגלה וירה כדור אחד בירכה, וכן ירה כדור אחד בראשו של הרוש וגרם למותו.
התיק נחקר ע"י ימ"ר נגב. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של רצח, נסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאת והובלת נשק.
מאז התרחשות האירוע ומתוך הבנה כי באירוע הרצח היה מעורב אדם נוסף, המשיכה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) בשיתוף פעולה הדוק עם חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) נגב, לבחון ביסודיות לאורך כל ההליך את הראיות במטרה להגיע לחקר האמת, ועד למעצרו של הנאשם, סיום החקירה בתיק והגשת כתב האישום.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של מירשוילי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.