שבע שנות מאסר בפועל נגזרו אתמול (יום ב') על עטייה אלקרינאוי (35), תושב רהט, בנו של ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאוי, לאחר שהורשע על ידי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע בשלושה אישומים של עבירות בנשק.
1 צפייה בגלריה
טלאל אלקרינאוי. "מה שקורה במגזר הערבי זה אסון"
טלאל אלקרינאוי. "מה שקורה במגזר הערבי זה אסון"
האב, ראש העיר טלאל אלקרינאוי
(צילום: הרצל יוסף)

עטייה אלקרינאוי הורשע על יסוד הודאתו בעובדות כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי.
על פי עובדות כתב האישום, עבד אלקרינאוי במפעל "סודה סטרים" באזור התעשייה "עידן הנגב" ולפני כשנה וחצי הוא התקין בארונית האישית שהוקצתה לו על ידי המפעל, בהיותו עובד המפעל, מספר דפנות כפולות מקרטון ואיכסן בה לא רק את ציודו האישי, כי אם גם חמישה כלי נשק שונים אשר פורקו לחלקים כשהם עטופים בניילון נצמד ומוסלקים מאחורי הדפנות הכפולות.
בכתב האישום גם נטען, כי אלקרינאוי ניסה לבצע לפני כשנתיים עסקאות שונות בנשק ובתחמושת ולשם כך עשה שימוש נרחב ביישומון ה"וואטסאפ". בין השאר, כך נטען בכתב האישום, הוא זאת גם במסגרת קבוצה ייעודית לשם כך שנקראה "קניות לבית".
אלקרינאוי הורשע בעבירות הללו במסגרת הסדר טיעון, במסגרתו הוסכם בין הצדדים כי הפרקליטות תבקש להטיל עליו 8 שנות מאסר בצירוף רכיבי ענישה נוספים וההגנה תטען באופן חופשי.

האב דיבר בכאב


במהלך הדיון בבית המשפט הגדיר ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאוי, אביו של הנאשם, את האירוע כ"אסון שנפל עליו", בין היתר, מאחר ובמהלך שנות כהונתו כנבחר ציבור הוא הקדיש את זמנו ומרצו כדי להילחם בפשיעה בחברה הערבית.
לדברי ראש עיריית רהט, במהלך הדיון המשפטי, במשפחתו לא חסר דבר והוא אף רכש עבור בנו מגרש ובנה לו יחידת דיור. האב הוסיף, כי בנו ככל הנראה סבל מטראומה עקב תאונת העבודה בה היה מעורב ולא היה מודע למצבו. במהלך הדיון בבית המשפט פנה טלאל אלקרינאוי ישירות לבנו ואמר לו בכאב כי הוא חש בושה בשל מעשיו ושאל אותו מה היה חסר לו, מדוע התדרדר ולמה הקשיב לחבריו. יצויין, כי בפרשה הזו הורשעו שני נאשמים נוספים במסגרת הסדר טיעון שנעשה עימם וכתב אישום מתוקן שהוגש נגדם וגזר דינם ניתן לפני כחודש וחצי.

קראו גם:

"לא ניתן להתעלם מהתמונה החמורה המתקבלת מצבר עבירות הנשק, בהן הורשע הנאשם בשלושת האישומים ובדבר החיים הכפולים שניהל", ציין השופט אלון גביזון בגזר הדין, "מחד עבד הנאשם במשך שנים במקום עבודה מסודר ומאידך ניהל פעילות עבריינית אינטנסיבית ומגוונת בתחום האמל"ח הלא חוקי. אל לבית המשפט להיות כבול לענישה הנהוג אם הוא סבור כי יש להחמירה עת עסקינן בעבירות שהוכרזו כמכת מדינה וטרם פחתו, קל וחומר שעסקינן בנסיבות בעלות חומרה יתרה כבענייננו. כמות המל"ח הלא חוקי ומספר הנרצחים בחברה הערבית בשנים האחרונות, אשר לדאבון הלב כולל גם נשים וילדים, מלמדים כי מגמת ההחמרה בענישה הקיימת טרם נתנה את אותותיה, ועל כן יש להמשיך במגמה זו ואף ביתר שאת".
כאמור, גזר השופט אלון גביזון על בנו של ראש עיריית רהט שבע שנות מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, 12 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים מיום שחרורו וכן גזר עליו קנס של 50 אלף שקל או עשרה חודשי מאסר תמורתו.