רחוב האורגים בבאר שבע עובר בשנים האחרונות מתיחת פנים והושקעו לא מעט תקציבים כדי לשפר את התשתיות במקום. על פי התוכניות, לצד הפעילות המסחרית במקום, יוקם מתחם תעסוקה ומסחר נלווה.
1 צפייה בגלריה
רחוב האורגים בבאר שבע
רחוב האורגים בבאר שבע
רחוב האורגים בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה על התוכנית בפני הוועדה המחוזית בכפוף לדרישות. מדובר במתחם תעסוקה בן שבע קומות ויצירת שטחי ציבור, כאשר שטח התוכנית עומד על 11,041 מ"ר.
המגרש נמצא ברחוב האורגים, בסמיכות לגשר האורגים אשר הוקם בשנת 2019. מדרום נמצא סניף "מחסני השוק" ורחבת חנייה גדולה, בחזית האחורית קיים רחוב המסילה.
על פי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, קיימים מספר יתרונות של התוכנית המוצעת: התוכנית הינה התחלה של ההתחדשות העירונית במתחם והתאמה לחזון העיר. התוכנית מגדילה את שטחי המסחר והתעסוקה ויוצרת אפשרויות נוספות.
יש לציין כי התוכנית מתחברת לרשת קיימת ומאפשרת התחברות עתידית לרחוב המסילה. רחוב האורגים הגובל בשכונה ג' ושדרות בן גוריון עבר בשנים האחרונות שדרוג רציני שכלל פיתוח מדרכות ומערכת כבישים שמשפרת את הנגישות לעסקים ולמסחר במקום.

קראו גם:

במהלך העבודות שבוצעו ב־2016 נבנה גשר מעל מסילת הרכבת אשר מחבר את שכונת רמות ובאי העיר ממזרח אל מתחם העסקים ברחוב, בו פועלים בין היתר חנויות הלבשה, ריהוט ומספר רשתות גדולות למכירת מזון.
מדובר בפרויקט שביצעה העירייה בשיתוף תאגיד המים והביוב "מי שבע" כחלק מתוכנית רחבה לשדרוג אזור התעשייה. גם הרחוב הסמוך, יהושע הצורף, עובר בימים אלה מתיחת פנים, כולל החלפת תשתיות. באזור זה ממוקמים משרדים רבים של חברות ותאגידים.