תלמידי בית הספר למשחק גודמן בבאר שבע יצאו השבוע להפגין ברחבה שבכניסה לבית הספר, בטענה כי אינם יכולים ללמוד בזום. לטענתם, המקצוע אותו לומדים מחייב לימודים מעשיים, וכי הם ממילא לומדים בקבוצות קטנות. "אנחנו לא מבקשים כסף, אנחנו מבקשים שיתנו לנו לחזור ללמוד בקפסולות. זה הדבר היחיד שאנחנו מבקשים", אמר אדם ליטאור מור, סטודנט שנה ג', למיינט באר שבע. "אנחנו הסטודנטים מובטלים כבר ממרץ בגלל שאנחנו עובדים בעולם התרבות ובעולם המסעדנות. תנו לנו עכשיו, כדי שיהיה לנו עתיד, כדי שיהיה לנו מקצוע".

4 צפייה בגלריה
הפגנת הסטודנטים בגודמן
הפגנת הסטודנטים בגודמן
הפגנת הסטודנטים בגודמן
(צילום: אנטולי שינפלד וסהר רקין)


מקלטים העירוניים מושאלים לעתים לעסקים פרטיים או בעבור שירותים קהילתיים, כדוגמת בתי כנסת, 'כולל', קן תנועות נוער וכדומה. אך על פי הדיירים בשכונת 'עמידר' בבת ים, ההסבה של המקלט ברחוב החלוצים לבית כנסת הפכה למטרד. "לפני כשנה בנו מאחורי המקלט מתחם שלם הכולל מקווה לטבילה. זוהי אינה הפעם הראשונה שמרחיבים את המתחם, כל שנה בערך מוסיפים ומגדילים את המבנה עוד ועוד על חשבון שטח ציבורי של השכונה - ללא מתן דין וחשבון לתושבי הרחוב", אמרו תושבים למיינט בת ים והוסיפו כי השבוע החלו להגיע למקום משאיות עם ציוד בנייה. כך הם שמו לב כי מאחורי הברזנט והגדר של המתחם ממשיכות להיעשות עבודות בנייה. "כל זה נעשה על המדרכה ועל שטח הרחוב. גם ככה אנחנו סובלים בשכונה ממצוקת חניה אדירה וגם את מעט החניות שיש לנו תופסים המבקרים הרבים במקום המאולתר". לדברי המתלוננים, הם פנו לא אחת למוקד הפיקוח העירוני, אך לטענתם "התלונות מגיעות לאוזניים ערלות. הבנייה נמשכת זה מספר ימים ומחלקת הפיקוח על הבנייה גוררים רגליים. אפשר לעצור את זה כעת בתהליך הבנייה, ולמרות זאת לא נעשה עד עתה דבר בנושא". מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הנושא ידוע ומטופל. הפיקוח על הבנייה ביצע בדיקה במקום, והוצע צו הפסקת עבודה. הנושא יועבר בהתאם לממצאים בשטח לבחינת התביעה העירונית להמשך טיפול בהתאם לחוק".

4 צפייה בגלריה
המקלט שהפך לבית כנסת ברחוב החלוצים
המקלט שהפך לבית כנסת ברחוב החלוצים
המקלט שהפך לבית כנסת ברחוב החלוצים
(צילום: באדיבות תושבים)

במיינט רחובות מדווחים כי כתב אישום הוגש השבוע כנגד בעל ואישה בשנות ה-40 לחייהם, בגין תקיפה בצוותא של פקח רשות הטבע והגנים בחוף פלמחים. לפני שתקפו, לקחו לו את רכב השטח כי סירב לקחת אותם טרמפ. על פי כתב האישום, הבעל והאישה שהו בחוף פלמחים הלא מוכרז בקרוואן, בזמן שפקח של רשות הטבע והגנים ערך סיור שטח עם טרקטור משא (מיול), ואסף אשפה מהחוף. הנאשם, יחד עם חבר שהיה לידו, ביקש מהפקח שיקפיץ אותם טרמפ, אך הפקח הסביר כי הוא לא יכול לעשות זאת. הנאשם בתגובה נכנס לרכב המיול שהיה מונע והפקח לא היה בתוכו, ונסע. הפקח רדף אחרי הרכב במשך 50 מטרים, אז עצר הנאשם את הרכב ואמר לפקח: "עכשיו תרגיש איך זה לבקש מאנשים טרמפ והם לא עוצרים לך". הפקח ביקש מהם להזדהות והם צחקו עליו והלכו לקרוואנים. הוא שוב פנה וביקש מהם להזדהות, אך כאשר סרבו, הוציא הפקח את הטלפון שלו כדי לצלם אותם. בשלב זה הנאשמת החלה לדחוף את הפקח ומנעה ממנו לצלם את בעלה, שמצדו ניסה לחטוף מהפקח את הטלפון מהיד ואמר: "מי אתה חושב שאתה? אתה חושב שאתה שריף?", ונגח בפניו של הפקח. כתוצאה מהמכה נגרמו לפקח חתך מדמם בגבה, חתך בעצם הלחי ונפיחות באזור ארובת העין.

4 צפייה בגלריה
חוף פלמחים
חוף פלמחים
חוף פלמחים
(צילום: אביגיל קדם)

מטפלת של קשישה המתגוררת בשכונת קריית מטלון בפתח תקוה הבחינה אמש בנחש צפע בסלון הבית. לאחר דקות ארוכות ומורטות עצבים הגיע לוכד הנחשים המנוסה גדעון דעבול שתפס את הזוחל הארסי. "המטפלת שנורא נלחצה מהסיטואציה לקחה מגב והוציאה בעזרתו את הנחש דרך הדלת שהובילה לחצר", סיפר דעבול למיינט פתח תקוה. "בינתיים הבן אמר שאני יכול להגיע למחרת בבוקר, אבל אמרתי אם יש שם נחש צפע אני מגיע עכשיו בין אם אתה רוצה ובין אם לא. הגעתי לשם, וראיתי את המטפלת רועדת מרוב פחד. התחלנו לחפש אותו בחצר והפעלנו את הצינור כדי שיתחיל לזוז. כעבור זמן קצר לכדתי אותו והאירוע הסתיים בשלום".


15 מד"צים מהנוער נט הפשילו שרוולים והגיעו לחי כיף בראשון לציון. המטרה: להכין לבעלי החיים ארוחות לסוף השבוע. אחר כך, הם ניקו את המשק חי בליווי המטפל הראשי דודו מורד. "זו מנהיגות במיטבה" סיפרה מנהלת גופי הנוער במינהל קהילה, כלנית ויינשטיין, למיינט ראשון לציון. "הם הכינו ארוחות, ניקו את משק החי, גם התנדבו וגם נפגשו". מנהלת החי כיף, ורד גבאי, הוסיפה: "הם היו נפלאים, מי שנהנה יותר מכולם היו בעלי החיים שכל כך התגעגעו למבקרים".

4 צפייה בגלריה
מכינים אוכל לבעלי החיים בחי כיף
מכינים אוכל לבעלי החיים בחי כיף
מכינים אוכל לבעלי החיים בחי כיף
(צילום: דוברות עיריית ראשל"צ)