הכוח הנשי במועצה האזורית בני שמעון נותן את אותותיו. השבוע התכנסה לראשונה מאז הבחירות המקומיות מליאת המועצה, כאשר עשר נשים, נציגות יישובי המועצה השונים, חובשות את ספסלי המליאה שכוללת בסך הכל 19 חברים. זו מליאת המועצה היחידה עם רוב נשי בקרב המועצות האזוריות בארץ.
1 צפייה בגלריה
ראש המועצה, ניר זמיר, עם חברות המועצה
ראש המועצה, ניר זמיר, עם חברות המועצה
ראש המועצה, ניר זמיר, עם חברות המועצה
(צילום: דנה שמח)

במועצה האזורית בני שמעון החלו כבר לפני מספר חודשים בתהליך לשינוי משוואת הייצוג בין גברים לנשים במליאת המועצה. בתחילת הקדנציה הראשונה של המליאה הקודמת כיהנה רק אישה אחת כחברת מליאה. עם הזמן, תוך כדי חילופי המשמרות בתפקיד נציג היישוב במליאה, נוספו נשים כחברות במליאת המועצה, והקדנציה האחרונה לפני הבחירות כללה שלוש נשים.
במועצת בני שמעון הקימו צוות ייעודי מועצתי לעידוד נשים להיבחר למליאה, יצרו תהליך מקיף, הוקמה קבוצת וואטסאפ ייעודית, ואפילו התקיים קורס עם כלים מעשיים לנשים שמתכוונות להתמודד למליאה.
דנה שמח, מובילת צוות 50/50 של שוויון מגדרי במועצת בני שמעון, ציינה כי "מיעוט הנשים במליאת המועצה היוצאת ייצר ייצוג לא שוויוני בכל היבט שנגעה בו המליאה. מתוך שאיפה לשינוי משמעותי, החלטנו כי כמועצה אנו חייבים לנסות לתקן ולעודד את הנשים להעז ולצעוד קדימה, להתמודד למליאת המועצה ולוועדי היישובים. המהפך שיצרנו מעורר גאווה אזורית ואישית ומראה שהכל אפשרי. עם קצת פרואקטיביות ניתן לעשות הכל".
ומה אומרות חברות המליאה על המהפך הנשי במועצה? "למרחב הציבורי ברשויות המקומיות", אומרת אימי שופן, נציגת המליאה מקיבוץ שובל, "יש השפעה משמעותית כמעט בכל רובד חיים שלנו. סביב שולחן קבלת ההחלטות, לעתים באות לידי ביטוי גישות גבריות יותר. אני מאמינה שהובלה נשית במליאה, בשלטון המקומי, חשובה להשגת שוויון וצדק חברתי, והיא עשויה לתרום להגשמת צרכים ותיקונים בקהילה. אני גאה ומתרגשת להיות חלק משמעותי, נשי, בשולחן קבלת ההחלטות המועצתי".

קראו גם:

נציגת המליאה מקיבוץ בית קמה, אתי וקס, מציינת כי "כמי שהיתה שותפה להובלת תהליכי 50/50 ונושאי הוגנות מגדרית באוניברסיטת בן־גוריון, שמחתי לקחת הפעם גם חלק אקטיבי ולקבל את הזכות לקחת חלק בעיצוב העתיד של המועצה".
לדברי אוסי מוריץ, נציגת המליאה מקיבוץ חצרים, "בחרתי להצטרף למליאת המועצה מתוך הרצון להכיר ולהעמיק בתהליכים השונים. חשוב לי להיות קול ולהשפיע בתחומים השונים ובקבלת החלטות הנוגעות לתחומי החיים השונים שלנו. לבחור להיות חלק זה לבחור בנקיטת יוזמה ובעשייה. לבחור להיות חלק זה להקשיב לקולות השונים משלי, לאפשר לעתיד להתהוות באופן מיטיב עבור אוכלוסיות מגוונות במועצה שלנו".
ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, מסכם: "אם אנחנו רוצים לחנך לשוויון מגדרי ולייצר עולם וחברה שוויוניים וטובים יותר, עלינו להתחיל מהבית, בשולחנות בהם נקבעות ההחלטות ובנקודות ההשפעה, רק כך אפשר לעשות שינוי. אני שמח שתושבי בני שמעון החליטו לבחור בשוויון, ואני מתרגש ומצפה להוביל את המועצה יחד עם מליאה של רוב נשים בקדנציה הקרובה".