אחת הפרשות שהסעירה את המדינה הסתיימה היום (רביעי) בגזר דין מקל במיוחד. חמש שנות מאסר בלבד נגזרו על צעיר בדואי שבפברואר אשתקד פרץ לבית באחד מישובי הנגב, נכנס למיטתה של ילדה בת 10 וניסה לאנוס אותה. אביה של הילדה בתגובה לגזר הדין: "התחושות הן קשות מאד".
2 צפייה בגלריה
ילדה נערה - תמונת פייסבוק
ילדה נערה - תמונת פייסבוק
פרשה חמורה
(צילום המחשה: shutterstock)
האירוע החמור, שפתח את כל מהדורות החדשות וכותרות העיתונים, התרחש בחורף שעבר. חבורת צעירים, בני הפזורה הבדואית, פרצו לבית באחד מישובי הנגב. בשלב מסוים נכנס אחד משלושת הפורצים, נער כבן 17 בעת ביצוע העבירה, לחדר השינה בבית המשפחה, בו ישנו באותה שעה ילדה בת 10 ושני אחיה הקטנים. הוא נכנס למיטת הילדה, ביצע בה מעשים מגונים, וניסה לבצע בה מעשה סדום.
שנה עברה מאז, והיום (רביעי) הגיע פסק הדין. בו התברר שבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע גזר על הצעיר (היום כבן 19) חמש שנות מאסר בפועל בלבד. הצעיר הורשע במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים בביצוע עבירות מין בילדה בת ה-10. במסגרת הסדר הטיעון הודה בעבירות של פריצה למקום מגורים, בניסיון למעשה סדום, ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה.

2 צפייה בגלריה
חרם
חרם
"גזר הדין הזה הוא ביזיון אחד גדול"
(המחשה: שאטרסטוק)

משפחתה של הילדה ובאת כוחה, עורכת הדין רוני אלוני-סדובניק, הסכימו להסדר הטיעון, וזאת כדי לחסוך מהילדה הנפגעת את הצורך להעיד בפני בית המשפט, אך ודאי לא ציפו שגזר הדין יהיה כה קל.
השופטים יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות גזרו על הצעיר מאסר של חמש שנים בפועל, בנוסף לעונש המאסר הטיל בית המשפט על הצעיר לשלם לילדה הנפגעת פיצוי של 70 אלף שקל.
אביה של הילדה הנפגעת ל"מיינט באר-שבע והנגב": "גזר הדין הזה הוא ביזיון אחד גדול. זה מבזה שבית המשפט גוזר גזר דין מקל שכזה על מי שהורשע. התחושות הן קשות מאד. זה סוף עידן. צריך לטפל בפשיעה. המדינה צריכה להתעורר".
"המשפחה מאוכזבת מאד מקולת העונש על מעשה כל כך חמור", הוסיפה עו"ד רוני אלוני –סדובניק, באת כוחה של משפחת הילדה ואמרה: "אנחנו מפנים אצבע מאשימה כלפי פקידי משרד הביטחון שפועלים בניגוד לסמכותם והתערבו בהליך הפלילי במטרה למנוע את האשמת הצעיר הפוגע באישום של מעשה שנאה על רקע לאומני, כשכל בר דעת מבין שמלחמת הבדואים נגד התיישבות היהודים בנגב ובגליל היא לאומנית ומטרתה להתיש את המתיישבים ולנשלם מאדמתם. לא ייתכן שהדרג הפקידותי פועל בסתירה למדיניות הממשלה. עכשיו נרכז את המאמצים למאבק להכרתה של הילדה כנפגעת פעולות איבה".
יש לציין כי, בתחילת השבוע התקיים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דיון בערעור שהגישה עו"ד אלוני-סדובניק נגד החלטת משרד הביטחון שלא להכיר בילדה כנפגעת פעולות איבה. הערעור הוגש לאחר שקודם לכן נמחקה עתירה לבג"צ שהוגשה בנושא.

קראו גם:

מעמותת "רגבים" נמסר בתגובה לגזר הדין: גזר הדין המגוחך של 5 שנות מאסר בלבד, מוכיח שוב שהיעדר המשילות נובע גם מהחלטות בית המשפט ומהרוח הנושבת בו. אובדן המשילות איננו רק בעצם האירוע המזעזע והקשה, של עבריין בדואי שלא חשש מלהיכנס לבית המשפחה, ולבצע בילדה את זממו כשהיא בחדרה. אובדן המשילות הוא בעובדה שפעם אחר פעם מערכת המשפט לא מבינה את הצורך בשידוד מערכות מול הפשיעה המשתוללת והיעדר תחושת הביטחון לאזרחים - ברהט ובבאר שבע כאחד, ומסתפקת בענישה קלה גם במקרים כה מחרידים".
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון: "לצערי בית המשפט בחר להקל בעונש של חיית אדם שתקף ילדה בשנתה בביתה ולאפשר לו לצאת לחופשי בעוד חמש שנים בלבד. הסיבה לעונש המקל טמונה בחלקה בהסדר הטיעון עמו נאלצה להסכים משפחת הקורבן כדי שהילדה הנפגעת לא תיאלץ להעיד ולחוות טראומה נוספת. הגדיל בית המשפט לעשות ובחר להתמקד בנסיבותיו האישיות של האנס כשקבע עונש קל אף יותר מהסדר הטיעון. העונש הבזוי שניתן היום על מעשה כה מזעזע פוגע בהרתעה וביכולת להתמודד עם בעיית האלימות והפשיעה הקשה במרחב הנגב, אך לא פחות חשוב מכך - הוא פשוט לא צודק".