אחת הסוגיות הבוערות שמעסיקות את תושבי הנגב ומדירות שינה מעיני רבים, היא סוגיית הפגיעה הקשה במשילות ובביטחון האישי בגלל האלימות והפשיעה הגואה באזור.
2 צפייה בגלריה
יוסי ניסן, ראש מועצת להבים
יוסי ניסן, ראש מועצת להבים
יוסי ניסן, ראש מועצת להבים
(צילום: הרצל יוסף)
בשבוע שעבר דיווח "ידיעות הנגב" בהרחבה על תחושותיהם הקשות של תושבי הנגב, על העדר הביטחון, על נוכחות דלה של סיירות וניידות, ועל הפחד שתקף את הילדים בעקבות מקרי שוד ואלימות.
ראש המועצה המקומית להבים, יוסי ניסן, שביישובו אירועו גם לא מעט מקרים, החתים יותר ממאה ראשי רשויות על עצומה בנושא.
לדבריו, הוא נפגש בחודשים האחרונים עם ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת, כדי לדרוש מהם להחמיר את העונשים ולקבוע עונשי מינימום על כל העבירות הנוגעות לביטחון האישי.
נוסף על כך, הוא דורש לשנות את חוק המעצרים ולקבוע מעצר עד תום ההליכים ללא חלופות בעבירות כמו ירי בלתי חוקי, גניבת רכב, התפרצויות, גביית דמי חסות, יידוי אבנים וסיכון חיי אדם בנתיבי תעבורה.
"אני משוכנע כי המהלך הזה הוא כורח המציאות והוא יוביל לחיזוק המשטרה ולהחזרת המשילות, לחיזוק מערכת בתי המשפט ולהשבת ההרתעה והביטחון האישי של האזרחים", מציין ניסן.

2 צפייה בגלריה
העצומה עליה חתמו ראשי הרשויות
העצומה עליה חתמו ראשי הרשויות
העצומה עליה חתמו ראשי הרשויות
(מתוך העצומה)

לגבי הטענה שאין די מקום בבתי הכלא כדי לאכלס את העבריינים, ניסן אומר, "באחרונה נודע לי שיש כוונה לוותר על כלא קציעות שהוקם לצורך כליאת עצירים ביטחוניים. אני סבור כי השמשת הכלא לעבריינים בתחום עבירות הביטחון האישי תשפיע על ההרתעה באופן מיידי ותוביל לחיסול הטרור האזרחי ולעקירתו מהשורש".
עוד הוא מוסיף, "המצב בנגב בגדר מציאות שאי אפשר להשלים איתה, וישנה הסכמה גורפת שהביטחון האישי הוא הדבר החשוב ביותר לטיפול בעת הזו".
ניסן מוסיף עוד כי "אני שמח לבשר כי ניצנים כבר נראים בדמות חקיקת מינימום להחזקת נשק בלתי חוקי שעבר בקריאה בכנסת. אני רואה בתפקידי שליחות, ועד שלא אשלים את המשימה להחזרת הביטחון האישי, לא אנוח".
קראו גם:
בתגובה לטענות התושבים על החשש והפחד, אומר ניסן כי ועדת הביטחון היישובית מתכנסת אחת לחודש ומתקבלות החלטות ודרכי פעולה במגוון נושאי ביטחון. "קיימת נוכחות פיזית של מאבטחים בכל כניסה ויציאה מהיישוב, הוקם מוקד רואה ביישוב בעלות של כ־300 אלף שקל שיתחיל להיות מאויש 24/7 בתחילת 2023. בנוסף, הוצבו עשרות מצלמות חדשות ברחבי היישוב בדגש על שכונת שרונית החדשה כולל חיבור למוקד, תוקנו 52 מצלמות אבטחה ברחבי היישוב וחוברו למוקד".
ניסן מוסיף כי "בתחילת שנת 2023 יבוצע פיילוט של רחפן אוטונומי עם מצלמות לראיית לילה. "מתקיימים מבצעים משותפים עם תחנת רהט לאיתור שב"חים באתרי הבנייה ומעצרם. מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, הוזמן על ידי ליישוב ותיערך פגישה עם ראשי רשויות נוספים בחודש הקרוב לישיבה בנושא הגברת הביטחון האישי".