פחד, תסכול וחוסר אונים. אלה התחושות שמלוות בתקופה האחרונה את תושבי שכונת כלניות בבאר-שבע בעקבות מקרים של פריצות לבתים וגניבות כלי רכב.

פריצה בשכונת כלניות

למזלו של בעל הכלי, ב"רייזר" היה מותקן מכשיר איתור, שבעזרתו שוטרים שהוקפצו למקום הצליחו לאתר את הכלי וכן לעצור את שני החשודים.
בסרטונים המצורפים רואים את שני רעולי הפנים נכנסים לחנייה ובאמצעות כלי עבודה מנתקים את ה"רייזר" הקשור מהקיר, פותחים את השער היציאה מהחנייה, ודוחפים את הכלי שנגנב לעבר מכונית שחיכתה בחוץ וגררה את ה"רייזר" לשטח הפתוח לכיוון השבט הבדואי טראבין.

פריצה בשכונת כלניות בבאר שבע

"זה לא ייאמן, ממש באמצע היום", אמר בזעם תושב השכונה. "הם לא מפחדים מכלום ובכלל לא מורתעים. זה ממש מפחיד".
אמנם יש תושבים מעטים בשכונה שמתנדבים במיזם של העירייה שנקרא "משמר השכונה" ומטרתו להעלות את תחושת הביטחון בכלניות, אולם מדובר במספר קטן יחסית של מתנדבים, שלא פועלים בכל לילה באופן רצוף.
"כשיש לגנבים ציר מילוט דרך השטח ומידע מדויק על מכונית או בית, אין להם בעיה להגיע גם לתוך השכונה ולעשות מה שבא להם", אמר בתושב השכונה.

1 צפייה בגלריה
פריצה בשכונת כלניות
פריצה בשכונת כלניות
פריצה בשכונת כלניות
(צילום: פרטי)

תושבים רבים דורשים מהעירייה להציב סלעים גדולים כדי לחסום את הירידה לשטח לאורך כל האזור הפרוץ שמצפון לשכונה, אבל בקשתם טרם נענתה.
קראו גם:
אחד התושבים סבור כי זה הפתרון הזמין והיעיל כדי למנוע את הגעתם של הגנבים, שמגיעים דרך השטח הפתוח לשכונה כדי לגנוב מכוניות ולפרוץ לבתים.