האלימות בחברה הערבית בנגב: הלילה (בין ראשון לשני) הובא למרפאה המקומית ברהט תושב העיר כבן 22 כשהוא פצוע קשה כתוצאה מדקירה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי סורוקה בבאר-שבע. הבוקר בוצע חיפוש בשכונה 12 בעיר, במהלכו אותר אקדח ומחסנית. בן 35 עוכב לחקירה.
אירוע זה מצטרף לשורה של אירועים אלימים ביממה האחרונה ברהט, בהם פציעתה של בת 14 מכדור תועה כתוצאה מסכסוכי משפחות. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים צעירים אוחזים בנשק ויורים צרורות לעבר בית כחלק מקרבות רחוב. בעקבות הערכת מצב, כוחות משטרה תוגברו ברהט מחשש להדרדרות. נכון לשעות הערב נעצרו ועוכבו 11 חשודים תושבי העיר.
1 צפייה בגלריה
יממה מדממת ברהט
יממה מדממת ברהט
יממה מדממת ברהט
(צילומים: דוברות המשטרה, יאיר שגיא)
קראו גם:
בשיחה הלילה עם מיינט באר שבע והנגב סיפר תושב העיר על תחושותיו ובעיקר דאגתו מהמצב: "צריכים כל ראשי המועצות הבדואיות לשבת ביחד ולפתור את הבעיה, זו לא רק בעיה של רהט, זו בעיה של כל היישובים בנגב. החיים שלנו בזבל, כל מי שיש לו נשק שולט פה. ילדים פוחדים לצאת מהבית. המשטרה חייבת לאסוף את כל הנשק פה".
גם תושבים ביישובי הסביבה הביעו חשש מזליגה של הירי לתוך היישובים ומאיבוד שליטה וקראו לממשלה להכריז על מצב חירום לאיסוף הנשק הבלתי חוקי. "כל עוד מדינת ישראל תמשיך לעצום עיניים, ולחשוב שזה לא קורה ולא נוגע לנו, זה רק יילך ויחמיר", אמרה אורטל פרלמן שמואלי מייסדי הפורום לקידום הנגב.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב